unikum Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Siden jeg ble gravid har jeg lagt på meg 22 kg. Det er det ingen som tror når de hører det, men så var jeg svært tynn fra før også..Beholder gjerne 10-12 kg... Magen er ikke spesielt stor, akkurat under "normalen" ifølge jordmor og noe over ifølge legen (som nok er litt raus..). Men ALLE kommenterer at den er så liten, og nekter å tro at det er 14dg til termin (ULterm=mensterm) Betyr det at jeg kommer til å få et lite (undervektig) barn? Eller er det da større sannsynlighet for å gå over tiden? Er ikke klar for å føde ennå, så det skremmer meg ikke, er mere redd for at det er noe galt med barnet fordi det er så lite.. Legger fortsatt på meg, men magemålet har vært det samme de siste 3 ukene. Litt engstelig for det da forstår du, men legen/jordmor sier ikke noe. HF1 betyr det at hodet er festet? Skulle ønske helsepersonell snakket litt mere..Jeg er ikke den som spør så mye.. Annet enn her da.. Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59549-liten-384/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Jag tycker att din graviditet hörs helt normalt ut. Du har en viktuppgång som du antagligen behöver, då du var så tunn innan. Att SF-mått ligger strax under normal kurvan, är heller inget inget oroväckande. Det som betyder något, är om din mage växer och följer denna kurvan. Alla har olika storlek på magen, vilket kan bero på barnets storlek, mängden fostervatten, storlek på moderkakan, fetma hos mor och arvsanlag. Jag tycker inte att du behöver oroa dig över allas komentarer. Det är antagligen så att du inte föder ett barn på 5 kg, utan ett barn runt 3 kg. Du har inte större chans att gå över tiden, än någon annan gravid, för att din mage inte är stor. Du skriver att du haft samma SF-mått de 3 sista veckorna. Har du detta också vid nästa mättillfälle, så skall du bli remiterad för ett ultraljud. Detta brukar man alltid gjöra då. Anledningen till att du inte har växt, kan vara att barnet har sjunkit ned i bäckenent. Detta bekräftas ju med att barnets huvud är festet= HF. Jag tycker absolut att du inte skall vara rädd för att ta upp dina frågor med hälsopersonalen. Det är ju detta som de är till för. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59549-liten-384/#findComment-255841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.