Gå til innhold

Litt pinlig sp mål men....

Anbefalte innlegg

....det har seg nemlig sånn at jeg har fått meg en aldri så liten forstoppelse, etter å ha spist "litt dumt" for å si det sånn.... Skal til legen på mandag, så jeg har lite lyst til å bruke ekstra peng på en tur til legevakta da.

Er det noen her som har noen gode råd? Finnes det noen reseptfrie piller el som jeg kan kjøpe (har helst ikke lyst på stikkpiller)? Det bør helst virke fort -for jeg har jævla vondt i magan...

Alle råd mottaes med takk og glede

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5955-litt-pinlig-sp-m%C3%A5l-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bare turid

Ta en tur på apoteket og be om avføringsmiddel. Det finnes flere typer som du får reseptfritt.

Du kan jo også forsøke å spise en håndfull svisker og et par pærer, men det virker jo ikke så raskt da...

Hvis det er viktig for deg at det virker raskt, spørs det om midler som tas oralt hjelper. Det tar I ALLE FALL seks timer, ville jeg tro

Du kunne jo kanskje forsøke mikro- eller toilax?

Gjest Lege Nina Lindstad

Det finnes mange varianter avførende midler på apoteket. Ville i første omgang prøvd de såkalt volum-økende, i neste omgang de som øker tarm-aktiviteten. om dette ikke går finnes det mini-klyster.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes allmennmedisin og idrettslege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...