Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :) Nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Ble gravid i feb. vha ivf. Aborterte i U9. I dag har vi tint opp 8 egg og 4 er det celler i. Vi får beskjed i morgen tidlig om vi kan komme inn for innsetting *hjelp* Har hatt det hele veldig på avstand. Er nok redd for å bli skuffet, samtidig som jeg er redd for å bli gravid for da blir jeg jo så redd :(

Kan noen av dere gi meg noen trøstens ord ift. om jeg har gode odds for at ett eller fler av mine fire egg skal fortsette å dele seg til i morgen?????

Har rett og slett hjerteklapp......

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59588-ble-br%C3%A5tt-s%C3%A5-nerv%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ikke det at jeg har så mye erfaring fra fryseforsøk (faktisk ikke noe i det hele tatt), men synes å ha hørt noe om at ca. 50% overlever til innsetting. Noen må bare "arrestere" meg hvis det er feil. Vi snakket mye om det på klinikken i København sist med en sykepleier, og hun sa at hvis man f. eks frøs ned 4 egg, så ville 1 eller 2 egne seg til innsetting. Hun sa at det var sjelden at alle gikk til grunne, noe som sikkert skyldes at de er svært strenge på kvaliteten for i det hele tatt å fryse ned noen i det hele tatt. Vet ikke om dette beroliger eller uroer deg, men det var iallefall et lite bidrag. Klart dette går fint! Av en eller annen merkelig grunn så er jeg helt besatt av tanken på å fryse ned egg, og synes at alle som får lov til det er heldige. Det virker så lettvint når man skal gjøre et forsøk igjen, selv om jeg er klar over at suksessraten er LITT lavere enn ved ordinært forsøk (skulle kanskje ikke ha sagt det, nei). En solskinnshistorie: Søster til svigerinnen min har hatt 3 vanlige ICSI-forsøk og ble ikke gravid. Nå er hun på vei med baby nummer to etter to fryseforsøk - hun har hatt full klaff på begge!!!!

Lykke til i morgen.

Mange klemmer fra

Hei!

Ikke det at jeg har så mye erfaring fra fryseforsøk (faktisk ikke noe i det hele tatt), men synes å ha hørt noe om at ca. 50% overlever til innsetting. Noen må bare "arrestere" meg hvis det er feil. Vi snakket mye om det på klinikken i København sist med en sykepleier, og hun sa at hvis man f. eks frøs ned 4 egg, så ville 1 eller 2 egne seg til innsetting. Hun sa at det var sjelden at alle gikk til grunne, noe som sikkert skyldes at de er svært strenge på kvaliteten for i det hele tatt å fryse ned noen i det hele tatt. Vet ikke om dette beroliger eller uroer deg, men det var iallefall et lite bidrag. Klart dette går fint! Av en eller annen merkelig grunn så er jeg helt besatt av tanken på å fryse ned egg, og synes at alle som får lov til det er heldige. Det virker så lettvint når man skal gjøre et forsøk igjen, selv om jeg er klar over at suksessraten er LITT lavere enn ved ordinært forsøk (skulle kanskje ikke ha sagt det, nei). En solskinnshistorie: Søster til svigerinnen min har hatt 3 vanlige ICSI-forsøk og ble ikke gravid. Nå er hun på vei med baby nummer to etter to fryseforsøk - hun har hatt full klaff på begge!!!!

Lykke til i morgen.

Mange klemmer fra

Jeg tror også sjansen for overlevelse ligger på ca 50 %, men sjansen for å bli gravid med opptinte egg er ikke på mer enn ca 20-23%.

Allikevel, det er jo en sjanse som er verdt å ta. Det er jo så mye enklere enn et vanlig forsøk.

Jeg hadde frys forsøk i november i fjor. 3 av 4 egg overlevde opptining og 2 ble satt tilbake. Jeg testet svakt positivt 14 dager etterpå, men det gikk galt etter noen få dager.

Samtidig med meg var det 2 andre som lykkes på sine frys-forsøk, så sjansen er absolutt tilstede. Go for it!!!

Lykke til

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...