Gå til innhold

har et stort dilemma.Noen der ute som vil hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest Gullet

Jeg har et dilemma som jeg håper mange har tid til å hjelpe meg å få svar på.

P.g.a dårlig helse har jeg nå fått innvilget omskolering eller attføring slik at jeg kan få en jobb jeg kan takle.

Før det ble bestemt at jeg skulle slutte i jobben har vi forsøkt å bli gravid ,men uten hell.Det ser ut for at vi har litt problemer.Jeg har ikke fast menstruering eller eggløsning.Derfor har jeg måtte ta primolutt og pergotime.Har prøvd dette ,men har spontan abortert en gang.Jeg er redd for at vi kan ha store problemer med å bli gravid.

Vi elsker unger men har alltid ville vente fordi det er mest praktisk slik.Nå vil vi ha , men nå skal jeg begynne på skole og da går jeg ned 40% i lønn og det vil bli tøft å få en unge å studere samtidig(hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid).Tingen er at hvis jeg venter i 4 år med å prøve å begynne å bli gravid kan detvære enda vanskeligere og kanskje umulig.Dessuten syntes jeg at det er dumt å få en unge så seint. Jeg er 25år nå og samboeren min og jeg har vært sammen i 7 og 1/2 år.Slik at vi føler det er på tide.

Et annet dilemma er at sjansen for å få flerbarnsfødsler er mye større når du går på disse hormonkurene.Hvordan skal vi kunne klare oss da hvis det skjer.

jeg har så lyst på barn og føler meg såååå klar for det.Jeg er den største "barneelskeren "i venneflokken og jeg er den eneste som ikke har barn eller er gravid.

Så hva skal jeg gjøre?

Jeg blir gal fordi jeg tenker på det hele tiden.

Jeg føler også at forholdet vårt er overklar for et barn og at det kan ta en negativ vending hvis det går for lang tid.

Please jeg er så fortvilet og trenger gode råd!!!!!

Fortsetter under...

Vet ikke om dette er til så mye hjelp. Men, har du følelsen av at du har vanskelig for å bli gravid og lever i et stabilt forhold, så vil jeg råde deg til følgende: Ta kontakt med din private gynekolog, og det kan være lurt å få utredet både kvinne, + mannen hos androlog (f.eks. Andrologisk senter i Oslo). Det siste kan dere ta opp med gynekologen. I en slik prossess vil dere mer enn noengang finne ut hva dere ønsker. Selv er vi ufrivillig barnløse. Vi er 33 og 34 år, og trodde at vi hadde all verdens tid til å få barn. Det var en selvfølge at vi skulle få barn på lik linje med alle andre..... Men, du er jo ung enda, og har tid på deg enda vet du! Skole har du tid til, men dette er helt og fullt deres valg. Bare ikke gjør som vi gjorde lenge; vi følte oss presset til å få barn bare fordi "alle" andre hadde det. Det er som du sier - ingen er så glad i barn som med oss...... De hadde dårlig råd før i tida også, så det forundrer meg at de hadde muligheter til og oppdra opptil 10 barn osv.! Selv er vi ikke rike, men har skrapet i sammen kr. 18 000,- til prøverørsbehandling. Søk råd hos lege/gynekolog. Håper dette var litt til hjelp, og jeg håper at du får flere svar. Folk har jo forskjellige synspunkter, men husk: valget er ditt!

Gjest anonymt

Jeg mener at det å vente med å få barn på grunn av tusen grunner, ikke er så bra. For noen er det sånn at alt skal være tilrettelagt før en skal få barn, en skal ha fullført utdannelsen, en skal ha god jobb, en skal ha hus o.s.v . og når en da skal forsøke å få barn når en er godt opp i årene, ja da er det kanskje forsent. Jeg fikk min datter når jeg var 21, var alene, uten utanning og bodde i leid leilighet. Men jeg klarte meg, begynte på skole og kjøpte leilighet, og klarer meg idag veldig bra. Jeg mener at du klarer det du ønsker å klare, og det er gjennom å gå i dype daler og opp i høye fjelltopper du blir sterk. Og en ting til, ting blir aldri slik du planlegger. Har du problemer med å få barn i dag når du er 25, synes ihvertfall jeg du bør satse på å få barn nå og ikke vente. Og det virker jo som om det er det du ønsker, så hvorfor nøle. Jeg synes at det at ikke forholdene ligger helt til rette for en er en dårlig unnskyldning til ikke å få barn. For vi klarer oss alltid uansett, selv om det kan være stritt i perioder.

Gjest anonymt

Jeg mener at det å vente med å få barn på grunn av tusen grunner, ikke er så bra. For noen er det sånn at alt skal være tilrettelagt før en skal få barn, en skal ha fullført utdannelsen, en skal ha god jobb, en skal ha hus o.s.v . og når en da skal forsøke å få barn når en er godt opp i årene, ja da er det kanskje forsent. Jeg fikk min datter når jeg var 21, var alene, uten utanning og bodde i leid leilighet. Men jeg klarte meg, begynte på skole og kjøpte leilighet, og klarer meg idag veldig bra. Jeg mener at du klarer det du ønsker å klare, og det er gjennom å gå i dype daler og opp i høye fjelltopper du blir sterk. Og en ting til, ting blir aldri slik du planlegger. Har du problemer med å få barn i dag når du er 25, synes ihvertfall jeg du bør satse på å få barn nå og ikke vente. Og det virker jo som om det er det du ønsker, så hvorfor nøle. Jeg synes at det at ikke forholdene ligger helt til rette for en er en dårlig unnskyldning til ikke å få barn. For vi klarer oss alltid uansett, selv om det kan være stritt i perioder.

Gjest Gullet

Takk!

Tidligere ventet vi med å få barn fordi vi følte at det var for tidlig.men nå vil vi ha barn!

Samboeren min kan ta farspermisjon slik at jeg kan begynne å studere igjen ,men da har jeg fått høre at "du kommer aldri i livet til å klare å gå fra ungen din om morgenen når den bare er 2-3 mnd.Tenk hvis jeg ikke vil klare det.

Vi har også kjøpt en flott leilighet som vi trives i.Sett at vi må selge den fordi vi ikke klarer å sitte med utgiftene hvis vi skulle få f.eks tvillinger.

Jeg vet at jeg bare ser de negative sidene ved dette akkurat nå , men det er fordi de få rådene jeg har fått har vært negative.

Jeg har vært hos gynekolog eller spesialist , men han vil ikke "gå videre" ennå.Siden jeg har klart å bli "gravid" en gang, så vil han prøve flere ganger med pergotime.samboeren min har vært til utgreining og der var alt fint.

Hvordan kan de finne ut om det er noe mer gale med deg.

Hvis det vil ta oss 5år å bli gravid så må vi jo ihvertfall begynne nå.Men tenk om jeg lykkes etter ett forsøk.........

Vil det gå "bra", eller skal jeg høre på fornuften?

Gjest (ikke undertegnet)

Vet ikke om dette er til så mye hjelp. Men, har du følelsen av at du har vanskelig for å bli gravid og lever i et stabilt forhold, så vil jeg råde deg til følgende: Ta kontakt med din private gynekolog, og det kan være lurt å få utredet både kvinne, + mannen hos androlog (f.eks. Andrologisk senter i Oslo). Det siste kan dere ta opp med gynekologen. I en slik prossess vil dere mer enn noengang finne ut hva dere ønsker. Selv er vi ufrivillig barnløse. Vi er 33 og 34 år, og trodde at vi hadde all verdens tid til å få barn. Det var en selvfølge at vi skulle få barn på lik linje med alle andre..... Men, du er jo ung enda, og har tid på deg enda vet du! Skole har du tid til, men dette er helt og fullt deres valg. Bare ikke gjør som vi gjorde lenge; vi følte oss presset til å få barn bare fordi "alle" andre hadde det. Det er som du sier - ingen er så glad i barn som med oss...... De hadde dårlig råd før i tida også, så det forundrer meg at de hadde muligheter til og oppdra opptil 10 barn osv.! Selv er vi ikke rike, men har skrapet i sammen kr. 18 000,- til prøverørsbehandling. Søk råd hos lege/gynekolog. Håper dette var litt til hjelp, og jeg håper at du får flere svar. Folk har jo forskjellige synspunkter, men husk: valget er ditt!

Du er jo fremdeles ung da.Er ikke gjennomsnittsalder for førstegangsfødene 28 år?

Annonse

Cleopatra the queen

This is a spell for if you want to fall pregnant

For the good of all, So mote it be.

Fertility Spell

What you will need.

Apple scented body cream

A string of pearls

1. You will need to work out what days you are ovulating.

2. At the correct ovulation time you need to have a nice

cleansing shower and if you can get your partner to join

you then that would be wonderful.

3. After you have dried yourself lay somewhere comfortable

and rub the apple-scented cream into your body and really

concentrate on your stomach. Imagining how it would fill

if you where pregnant.

4. When you have finished rubbing the cream into your body place

the pearls around your neck (it does not matter if they are not real

pearls) and say aloud.

"Let the fertility light shine through me. O blessed me

For the good of all, so mote it be."

Gjest (ikke undertegnet)

This is a spell for if you want to fall pregnant

For the good of all, So mote it be.

Fertility Spell

What you will need.

Apple scented body cream

A string of pearls

1. You will need to work out what days you are ovulating.

2. At the correct ovulation time you need to have a nice

cleansing shower and if you can get your partner to join

you then that would be wonderful.

3. After you have dried yourself lay somewhere comfortable

and rub the apple-scented cream into your body and really

concentrate on your stomach. Imagining how it would fill

if you where pregnant.

4. When you have finished rubbing the cream into your body place

the pearls around your neck (it does not matter if they are not real

pearls) and say aloud.

"Let the fertility light shine through me. O blessed me

For the good of all, so mote it be."

Virker det der.Greit nok at man skal være positiv,men det skal vel litt mer til en litt såpe og vann.

Gøyt var det i allefall

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...