Gå til innhold

Voldsomme blødninger igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest akkjasann

Jeg har siden i vår hatt svært kraftig menstruasjonsblødninger, og de siste to mnd. har det vært mellomblødninger med kun 2-4 dagers mellomrom. Det er nok overgangsalder - jeg er 49 år, men blødningene (og "verking" i underlivet) var så ille at jeg var hos lege og fikk utskrevet 3 mnd. kur med Provera. Skal ta disse fra 15. - 25. dag av menstruasjonen. Første med tablettene periode sluttet sist søndag, altså for en uke siden. Blødningen begynte onsdag - og var enorm. Svære klumper av koagulert blod på 3-5 cm + rennende blod i strie strømmer. Hele onsdag, torsdag og fredag - og da ringte jeg legen. Fikk cyklokapron for å stoppe blødningen. Har tatt disse i 3 døgn nå (6 tabletter pr. dag) men blødningen er nesten ikke blitt noe mindre. Hva skal jeg gjøre? Er det vanlig at det blir så ille når det nærmer seg overgangsalderen? Jeg lurer jo på om det kan være andre (og farlige) grunner til at det blør så voldsomt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59625-voldsomme-bl%C3%B8dninger-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Manglende eggløsning og manglende progesterondannelse kan gi slike blødninger, men vanligvis reguleres det med provera. Cyklokapron stopper ikke blødningen, men reduserer den. Hvis blødningen ikke stopper opp i løpet av 7-10 dager vil det være lurt med en sjekk, helst hos gynekolog som kan utføre ultralyd og evt ta prøve av livmorslimhinnen. Det er sjelden ’farlige grunner’ til slik blødning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...