Gå til innhold

hvem vet om hormonforstr.?

Anbefalte innlegg

Gjest siljev

Hei. det jeg lurer på er om jeg bør henvende meg til fastlege eller gynekolog, ev. andre om hormonforstyrrelser? Har fått vite at jeg har for høyt prolaktin nivå.(tror det er det heter..) Synes ikke selv at det stemmer, bortsett fra at det kommer væske fra brystene. Jeg er plaget av økt hårvekst (har/hadde veldig lite før), kløe både i hud, hodebunn og underliv, stadig vektøkning, fet hud, svetter mer-og lukter!

Jeg er 26 år, har et barn 3 år, bruker Exlutona minipiller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59635-hvem-vet-om-hormonforstr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det skal ikke mye til å øke prolaktinnivået, så få tatt en ny prøve. De fleste fastleger kan ikke noe videre om prolaktinforhøyelse, så kanskje du skal få henvisning til gynekolog?

PS nervemedisiner kan øke prolaktinnivået

Jeg kan ikke stille diagnose, men har to for slag:

Det kan være betennelse i hårrøttene, det er ikke uvanlig. Det kan bli en kvise/byll som etterhvert tømmer seg for verk.

Det kan være kjønnsvorter –kondylomer- som fremkalles av virus.

Få legen til å se på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...