Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Jeg er førstegangsgravid, og er akkurat 20+0 uker i dag. Jeg har kjent liv daglig i ca 3 uker nå.

Men de siste 3 dagene har det vært veldig lite liv, og dette bekymrer meg litt.

Har kjent litt liv hver dag disse dagene også, men veldig lite i forhold til hva jeg har kjent før.

Jeg lurer på i hvilken uke er det en skal kjenne liv hver dag, og hvor mye er da "normalen"?

Og hvor mange dager kan jeg gå uten å kjenne liv, før jeg blir urolig?

Takker så mye for svar.

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg har hatt det på samme måte som deg. Det var en grusom uke, men jeg sa til meg selv at barnet har sikkert rolige og aktive dager. Jeg kjente tross alt liv flere ganger pr dag, selvom det var veldig svake bevegelser. Nå er jeg i uke 23 og det er fullt sirkus i magen.

Så lenge du kjenner at det er liv er det nok bra med den lille...

Åsa Prebensen, Jordmor

Ser att du redan har fått et bra svar. Det är först i den senare delen av graviditeten , som man bör känna liv varje dag. Vid vilken vecka detta gäller ifrån, vet jag inte. I vecka 20, vid första graviditeten, skall man bara vara glad att man överhuvudtaget känner något. Jag ser ingen anledning till oro nu. Allt verkar normalt hittils. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...