moonshine Skrevet 6. oktober 2000 Del Skrevet 6. oktober 2000 Hei. Jeg har nylig gjennomgått en operasjon for åreknuter i benet. Har tre barn som får "skylden" for åreknutene, og det andre benet ble operert i mars med vellykket resultat. Denne gangen ser jeg imidlertid at kirurgen ikke har fjernet alt. Han har strippet den lange åren på innsiden av benet, og stort sett alle "klumpene" på utsiden, men det gjenstår et stykke på ca. 10 cm av en tykk, klumpete, grønn åre som han har "glemt"? Hva kan jeg gjøre med dette? Kan jeg klage, og får jeg i så fall dekket fjerning av denne åren selv om det er lite? Jeg føler jo at det er litt bittert at noe rett og slett er utelatt. Eller kan han ha hatt en grunn til å ikke fjerne alt? Er det begrenset hvor mye man kan fjerne på en gang? Kan de nye behandlingene av åreknuter være noe for meg, eller er det bare egnet for mindre åreknuter? Gjøres i så fall dette på offentlige sykehus? Veldig takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5975-operativ-behandling-av-%C3%A5reknuter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 7. oktober 2000 Del Skrevet 7. oktober 2000 Til moonshine vedr åreknuter. Tror neppe du kan klage, den resterende åreknuten kan ha vært vanskelig å se under operasjonen, eller den kan ha blitt større etterpå. Ville i ditt tilfelle ha tatt direkte kontakt med kirurgen som opererte, det går nok an å fjærne resten. Det er vanligst at slike operasjoner foregår privat, litt varierende praksis ulike steder i landet. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5975-operativ-behandling-av-%C3%A5reknuter/#findComment-31206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.