Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Skarven

Hei!

Er nå blitt gravid etter mitt andre IVF-forsøk. YIPPI!

I dag er jeg 8+6 på vei. Var på ultralyd sist mandag (da 7+5) - og fikk se ett hjerte som banket veldig.

Ellers.:

Innimellom en lett antydning av brunlig utflod (dette var også i dagene før undersøkelsen). Kjenner minimalt i brystene. Bittelitt morgenuggen som kan også komme igjen senere på dagen. Samt noe større søvnbehov enn ellers. MEN de siste dager synes jeg at de 2 sistnevnte symptomer har avtatt (noe). Og nå er jeg hellig overbevist om at noe kanskje kan være galt (missed abortion), utfloden er forøvrig stabil i farge (ja den har vel heller blitt lysere).

Kan svangerskapssymptomene komme og gå uten at det er noen grunn til bekymring? Håper det.

Og hvor stor sjanse er det for at man får en missed abortion? Og hvorledes blir dette oppdaget - kun ved ultralyd eller ved smerter/blødninger?

Veldig takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59799-missed-abortion/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde en missed abortion for noen år siden og slik det foreløp til meg, var at graviditets symptomene forsvant helt, men jeg reagerte ikke så sterkt for jeg var 3 mnd på vei og trodde at det var normalt etter tre mnd(var 1 gangs fødende.)Men etter ca 2 uker fikk jeg en kraftig blødning ,hadde ikke noen farvet utflod før. jeg måtte på ultra lyd for legen fant inget galt,men dessverre endte det med utskrapning. -Har hatt to fødsler etter på og i de graviditetene hadde jeg litt missfarvet utflod og symptomene svinget men inget galt.

Så mitt råd er ta det med ro ei stund ,blir du veldig bekymret MAS deg til Ultra lyd.

Lykke til Videre!

Nra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59799-missed-abortion/#findComment-259493
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Grattulerar till graviditeten!

Att få en brunaktig utflod, eller en minimal blödning under tidig graviditet, är vanligt. Detta leder sällan till något farligt. Det är bara om dessa övergår till att likna en riklig mens, som det kan betyda att en spontan abort håller på att skje. Ultraljudet efter utfloden, visar också att allt var bra!

Graviditets symtom , kan komma och gå utan att det behöver betyda att man har fått en missed abortion. Många kvinnor upplever dessa symtom olka under graviditeten. En del har massor av dem, medans andra inte har de alls. Missed abortion är ovanligt. %, vet jag tyvärr inte. Spontanabort är vanligare. Jag tycker inte att du behöver känna dig oroad över detta, då allt ser bra ut nu.

Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59799-missed-abortion/#findComment-259687
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...