Gå til innhold

Tannkjøttet blør

Anbefalte innlegg

Gjest reddfortannleger

Har det slik at ofte når jeg pusser tennene så begynner jeg å blø fra tannkjøttet, som oftest fra tannkjøttet mellom hjørnetennene fremme om du forstår. Varierer litt om jeg blør oppe eller nede i munnen. Lurer på hva som gjør at tannkjøttet mitt er så skjørt...Pusser tennene to ganger dagen... Håper på litt eksperthjelp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59815-tannkj%C3%B8ttet-bl%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Novembermom

Jeg og blør når jeg pusser tennene. Tannlegen har sagt at det er bare å pusse videre så slutter det til slutt.

Det er bare en beskjed på at du må pusse tennene.

Du kan jo ringe til tannlegen å høre uten å bestille time.

Jeg har også tannlegeskrekk, men må man så må man.....desverre......

Gjest reddfortannleger

Jeg og blør når jeg pusser tennene. Tannlegen har sagt at det er bare å pusse videre så slutter det til slutt.

Det er bare en beskjed på at du må pusse tennene.

Du kan jo ringe til tannlegen å høre uten å bestille time.

Jeg har også tannlegeskrekk, men må man så må man.....desverre......

Men pusser jo tennen to ganger om dagen å har gjort det hele livet...Får begynne å pusse 8 ganger om dagen da ;)

Annonse

Erik Johannessen, Tannlege

Dersom tannkjøttet blør lett, f. eks ved pussing, kan dette være tegn på tannkjøttsbetennelse. På den annen side er noen så flinke til å pusse at det blør av den grunn. Fordi slik blødning kan være et varsel om at noe galt er på gang bør du la det sjekke hos en tannlege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...