Gjest Wenche1 Skrevet 6. oktober 2000 Del Skrevet 6. oktober 2000 Jeg har i mange år vært plaget med migrene, faktisk siden jeg var 4 år. Fra atten års alderen og frem til ca 25 år hadde jeg nesten ingen merbare anfall. Dette har tiltatt de siste 10 årene. Jeg er 35 år og yrkesaktiv å regne, men er sykemeldt på den tredje uken pga. hyppige anfall. Jeg bruker, og har brukt, Imigran injeksjons medisin i 6 år. Medisinen fungerer fint for meg. Mitt spørsmål til spesialisten. Jeg føler selv at jeg trenger tid til å komme meg både fysisk og psykisk etter denne perioden med anfall opp til to ganger i døgnet. Jeg føler meg fryktelig sliten og trett noe som igjen gjør veien kort til et nytt anfall. Hvor lenge kan jeg be legen sykemelde meg? Kan jeg eventuellt bestemme dette selv? Jeg er blitt tilbud gratis aroma og massasjeterapi hos en venninne som bor i en annen landsdel, og hun mener hun vil trenge en månde bortimot for å "Ordne opp" med meg og denne trette kroppen. Hva annet kan jeg eventuellt gjøre selv for å komme meg raskest mulig? Jeg føler vel på en måte at jeg stresser veldig med å bli "bra", noe som ikke faller så heldig ut. Håper på gode råd og veiledende svar. Hilsen Wenche. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5984-migrene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 8. oktober 2000 Del Skrevet 8. oktober 2000 Kjære Wenche 1 ! Hvor lang sykmelding du eventuelt måtte trenge for å komme til hektene etter en slik slitsom periode, er et forhold som din lege må ta stilling til etter å ha samtalt med deg og undersøkt deg. Jeg kan ikke ha noen formening om det. Om aromaterapi og massasje er det rette middel, er også svært indivuduelt. Det viktigste må antakelig være at du "setter deg ned og tenker" på om det har vært noe spesielt i din hverdag eller livssituasjon e.l. som har vært annerledes den senere tid, og som kan ha bidratt til denne onde sirkel. Hvis så er tilfelle, kan det i denne erkjennelse kanskje ligge en nøkkel til hvordan man kan unngå at perioden forlenges og gjentar seg. Men dette kan nok svært ofte være vanskelig. Husk at å ta Imigran eller smertestillende på daglig basis i lengden nesten alltid blir "ris til egen bak". Men som sagt; slike individuelle spørsmål besvares bedre i en lege-pasient intervjusituasjon enn over nettet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5984-migrene/#findComment-31441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.