Gjest jente32 Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Viser til innlegg 05.06.02 med samme overskrift. Jeg tok kirurgisk abort for ca. 2 1/2 mnd siden. Hadde mens 4 1/2 uke etterpå. De siste 3 ukene har jeg kun hatt småblødninger. Innimellom litt mer blod med slim, som kan ligne på en vanlig mens. Jeg har før hatt regelmessig mens. Aborten har vært en stor påkjenning for meg, og legen mente at det kunne være dette som påvirket mensen. Har tatt vanlig GU, og det var ikke noe unormalt. Jeg er ikke gravid. Synes det er rart at jeg ikke får en vanlig mens når jeg først begynte å blø, og at det varer så lenge. Lurer på om det kan være andre årsaker enn bekymringer til dette. Jeg er 32 år, har ingen barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59882-mens-etter-abort2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Det var trist at du måtte igjennom en utskrapning. Jeg er like gammel som deg og vil bare kommer med noen gode råd - etter selv å ha opplevd store problemer. Etter å ha holdt på i snart tre år for å få oppfylt barneønsket vårt, har jeg født et dødt barn i 6 svangerskapsmnd, abortert i u 10 uten utskrapning. I januar 2001 hadde jeg min siste MA u 10 hvor jeg etter å ha hatt blødninger/utstøtning av fosterrester i 15 dager ble lagt under kniven for å fjerne de siste restene. Jeg hadde en del smerter etter inngrepet, men ble avspist med at "det kunne være psykisk".... Gikk da til privat gyn og fikk antibiotika "just in case" og han fulgt også opp for å følge utviklingen av tykkelsen på slimhinnen. Jeg fikk som deg, ikke vanlige mensturasjoner og fattet igjen misstanke om det de kaller Ashermanssyndrom = sammenvoksninger i livmoren. Tok kontakt med sykehuset etter et halvt år og fikk inntrykk av at jeg var hypokonder..."Dette var så sjelden og var derfor utenkelig". MEN i februar ringte jeg igjen og ville at de skulle utføre hystroskopi - det ble gjort i slutten av april og dessverre hadde jeg hatt rett i mine misstanker - det var sammenvoksninger igjennom hele livmoren - så nå ser det ut som at vårt barneønske aldri skal kunne oppfylles - hun som utførte inngrepet har mest sannsynlig sterilisert meg for all fremtid. Mitt råd til deg er ikke å vente for lenge med å bli undersøkt - hvis du skulle ha opplevd noe liknende som meg, er det enkelere å rette opp jo fortere du kommer til behandling. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59882-mens-etter-abort2/#findComment-259024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lauria Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Det var trist at du måtte igjennom en utskrapning. Jeg er like gammel som deg og vil bare kommer med noen gode råd - etter selv å ha opplevd store problemer. Etter å ha holdt på i snart tre år for å få oppfylt barneønsket vårt, har jeg født et dødt barn i 6 svangerskapsmnd, abortert i u 10 uten utskrapning. I januar 2001 hadde jeg min siste MA u 10 hvor jeg etter å ha hatt blødninger/utstøtning av fosterrester i 15 dager ble lagt under kniven for å fjerne de siste restene. Jeg hadde en del smerter etter inngrepet, men ble avspist med at "det kunne være psykisk".... Gikk da til privat gyn og fikk antibiotika "just in case" og han fulgt også opp for å følge utviklingen av tykkelsen på slimhinnen. Jeg fikk som deg, ikke vanlige mensturasjoner og fattet igjen misstanke om det de kaller Ashermanssyndrom = sammenvoksninger i livmoren. Tok kontakt med sykehuset etter et halvt år og fikk inntrykk av at jeg var hypokonder..."Dette var så sjelden og var derfor utenkelig". MEN i februar ringte jeg igjen og ville at de skulle utføre hystroskopi - det ble gjort i slutten av april og dessverre hadde jeg hatt rett i mine misstanker - det var sammenvoksninger igjennom hele livmoren - så nå ser det ut som at vårt barneønske aldri skal kunne oppfylles - hun som utførte inngrepet har mest sannsynlig sterilisert meg for all fremtid. Mitt råd til deg er ikke å vente for lenge med å bli undersøkt - hvis du skulle ha opplevd noe liknende som meg, er det enkelere å rette opp jo fortere du kommer til behandling. Lykke til Hei! Trist å høre om hva du har måtte gått igjennom. Jeg har selv hatt en graviditet utenfor livmoren, og en missed abortion med utskraping. Jeg fikk sterke smerter etter inngrepet, og det viste seg at legen ikke hadde fått med alt. Så da gikk det ett par uker med sterke menssmerter og en del blødninger. Jeg synes det er så vanskelig å vite hva som er normalt av smerter etter et slikt inngrep, når man ikke har vært igjennom det før. I og med at vi fortsatt prøver å få barn, og er redd for å abortere igjen, lurer jeg på om du kan forklare smertene du hadde? vil også ønske dere lykke til videre hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59882-mens-etter-abort2/#findComment-260356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Kan du være gravid på nytt?? Ta en test, søk lege hvis det fortsetter med slik uregelmessighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59882-mens-etter-abort2/#findComment-264454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.