Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Miss Marple

Må man ha henvisning fra fastlege for å komme til gynekolog? Grunnet "light" overgrep (=ikke voldtekt/samleie) + trakassering av mannlig lege, valgte jeg kvinnelig fastlege da jeg flyttet for noen måneder siden. Det føles veldig viktig for meg å komme til kvinnelig lege. Jeg ble tildelt kvinnelig fastlege, men så viser det seg at hun har ett års utdanningspermisjon (noe det ikke ble opplyst om da jeg søkte om fastlege). Vikaren er en ung mann - det verste typen lege jeg kan tenke meg å ta opp underlivsplager med. Det finnes ikke flere ledige kvinnelige fastleger i min kommune, men det er flere kvinnelige gynekologer. Det hadde vært flott for meg å få komme til en kvinne, men trenger jeg henvisning fra fastlegen, er jeg jo like langt. (Når en mannlig lege tidligere har hånet mitt utseende "nedentil" (legen lurte rett og slett på hvordan samboeren min klarte å tenne på meg seksuelt, når jeg var så stygg) har jeg ikke akkurat lyst til å ta opp problemet med enda en mannlig lege).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59888-henvisning-til-gynekolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Noen gynekologer tar imot uten henvisning, du kan ringe og forhøre deg. Evt kan du skrive et brev og forklare din situasjon. Hør om prisen for konsultasjon. Det er ikke alle leger som har avtale, og da må man betale noe mer.

Hvis en lege har oppført seg som du beskriver, synes jeg du skal melde ham til fylkeslegen. Det kan ikke på noen måte aksepteres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...