Gjest jjjjj15 Skrevet 7. oktober 2000 Skrevet 7. oktober 2000 Var litt usikker på hvor jeg skulle poste dette inlegget .. men jeg prøver meg her . Jeg har hørt mye snakk om at man ikke skal 'kombinere' p-pillen med røyking . er dette sant ? hvorfor i tilfelle? 0 Siter
fuzzy Skrevet 7. oktober 2000 Skrevet 7. oktober 2000 Hei! Grunnen til at man ikke bør røyke når man tar p-pillen er at faren for blodpropp øker. Har kanskje noe med at blodårene trekker seg sammen når man røyker...? Men dersom du bare røyker litt av og til, i helgene for eksempel, så tror jeg ikke det har så stor betydning... :-) 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 10. oktober 2000 Skrevet 10. oktober 2000 Ja, det stemmer. Risiko for hjerneslag og hjerteinfakt oker ved bruk av p-pille, men forst med alderen oker dette i vesentlig grad. Vi anbefaler derfor at kvinner over 35 ar enten stopper med tobakk eller p-pille. Vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.