storemor Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Ja, så ringte jeg som avtalt til Spesialisten i dag. HCG lå på 166, han skrev brev, ringte vakthavende lege og sendte meg avgårde til Ullevål i "all hast" for lapraskopi. (Gynekologen er en eldre herre, skulle tro han visste hva han gjorde...) Da jeg kom dit, måtte jeg vente og vente. Kom inn etter vaktskifte sånn ca. 16.00. Ny ung kvinnelig lege som med en gang sier at hun tror ikke det er snakk om svangerskap i eggstokk med de lave verdiene. Helt sikkert spontanabort, sier hun. Tar så en GU, ser ingenting. Tar også ny HCG. Sender meg så hjem.... Nå synes jeg imidlertid at det er litt rart. Har ikke vondt, kjenner bare at magen er "stiv" sånn som ved kynnere, og at det "murrer og stikker" litt i venstre side. Magen kjennes for meg gravid ut. Ellers er jeg utrolig sliten og får følelsen av å besvime innimellom. Blødningen er nesten mindre enn ved vanlig menstruasjon og stopper opp litt nå og da. Nå sitter jeg her, alene og redd. Og en stor posjon skuffelse. Jeg hadde faktisk håpet at jeg nå fikk denne lapraskopien slik at de kanskje også kunne lete etter endometrioser. Har magesmerter som legen ikke finner årsakene til.... Tok lapraskopi 3 år siden hvor jeg hadde mye arrdannelser i livmor; endometriose sto det i papirene.. Ble gravid samme måned etter lapraskopien. Jeg vil fortsatt veldig gjerne ha svar av noen. Både av legen og av andre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60348-inn-og-ut-av-ullev%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Hvis du ikke har smerter og lav HCG er det forsvarlig å se det an, så du slipper laparoskopi. Å se etter endometriose når du nettopp har vært gravid, er ikke et gunstig tidspunkt, da kan bukhulen se annerledes ut under hormonpåvirkning. Hvis man tidligere har sett endometriose behøver man jo ikke å se på nytt, da har man diagnose. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60348-inn-og-ut-av-ullev%C3%A5l/#findComment-262386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.