Gå til innhold

"Løse Ledd"

Anbefalte innlegg

Gjest LadyLeonesse

Finnes det noen øvelser eller noe man kan gjøre for å hindre at man trår over?

Dette hender 5-6 ganger i uka,til tider flere ganger om dagen. Jeg har alltid klart å finne igjen balansen før jeg har falt om, men det er ikke spesielt morsomt å hele tiden være på vakt for ikke å falle. Under et legebesøk i forbindelse med en kneskade, sa legen at han kunne bøye leddene mine mer enn det som er normalt.

Jeg vet det finnes støttebandasjer, men jeg synes det er ubehaglig å gå konstant med slike. (Jeg er 21 år)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6037-l%C3%B8se-ledd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege

Til LadyLeonesse ang "løse ledd".

Det finnes såkalte "balansebrett" som kan hjelpe deg noe(finnes hos de fleste fysioterapeuter og mulig også i enkelte butikker hvor det selges medisinsk rekvisita). Forøvrig vil du nok ha nytta av å snakke med en fysioterapeut for å få satt opp noen øvelser, eventuelt få råd om støttebandasjer eller taping.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6037-l%C3%B8se-ledd/#findComment-31586
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...