Gå til innhold

Stebarn O.K - men ekskona

Anbefalte innlegg

Gjest Merce

Det verste med å få en "ferdig familie i fanget" er ikke barna, men ekskona!

Jeg er helt utslitt. Har selv vært alenemor i mange år (med flere barn enn henne) men har aldri laget så mye styr for min eksmann. Det handler ikke om at vi ikke tar vår del av ansvaret for barna hans, for det gjør vi. Men alt jeg finner på sammen med dem er håpløst, jeg vet ingenting om barns behov. Dette høres litt rart ut, for jeg er førskolelærer og får gode skussmål på jobb.

Hun kjefter, maser om mer penger, endrer avtaler hele tiden, mener vi må ta hensyn til at hun er sliten osv. Hun har ny samboer, og hun har færre barn enn vi tilsammen. Jeg orker bare ikke mer. Kunne gjerne hatt barna hennes hele tiden - men henne ønsker jeg til h. ut av livet mitt.

Svar nå ikke at jeg var klar over at han hadde barn - barna er ikke problemet her. Må jeg virkelig finne meg i at "samarbeidet" går ut på at jeg er en fremmed kvinnes tjener resten av mitt liv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60532-stebarn-ok-men-ekskona/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg synes Nyco gir et godt svar.

Min kommentar er at brysomme ekser bør stemødre ligge langt unna. Lettere sagt enn gjort. Men forsøk å overlate det til din mann. Kanskje eksen bruker deg som hoggestabbe.

Det er nok du og kjæresten din som får en utfordring her.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60532-stebarn-ok-men-ekskona/#findComment-265592
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...