Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en jente på 20år, som har gått på Trionetta p-piller, fast de tre siste årene.

Ett par ganger tidligere (for et-to år siden)om jeg har glemt å ta pillen en dag, og tatt to tett etter hverandre for å komme i "riktig syklus" igjen, har det hendt at jeg har fått noe misfarget utflod/små blødninger -men disse har gått over etter ettpar dager. Gikk ut fra at dette bare kom av hormonforstyrrelser, og har ikke hadd noen plager i ettertid.

For nå 14dager siden, da jeg reiste hjem for sommeren, glemte jeg av pillen en dag, og gjorde som tidligere, tok to stk samme dag. Også denne gangen fikk jeg små blødninger den neste dagen, men det vil ikke gi seg. Dette har pågått 6dager nå, og det er egentlig en uke til jeg skal ha mensturasjon neste gang.

Lurer på om det er grunn til å bli urolig -kontakte lege, eller om jeg bare skal vente noen dager til og se om det går over?!

Må kanskje også nevne at jeg har jobbet mye overtid de siste to ukene, fysisk krevende arbeid... Og at jeg tidvis, siden desember i fjor har vært plaget med hyppige urinveisinfeksjoner.

Graviditet håper jeg at jeg kan utelukke, da jeg konstant har gått på p-piller. Denne måneden, og neste befinner samboeren seg på den andre kanten av landet, så egentlig er det ikke så nøye med pillene i dette tidsrommet, men liker å holde hormonene på likt nivå som før...

I tillegg har jeg en uforklarelig smerte (type mageknip/ stikk /eh.. ) på høyre side, litt for langt ned på magen til å være noen vitale organer(?!!) som kommer til ulike tidspunkt på døgnet, og det er ikke nødvendigvis hver dag jeg legger merke til den. Om det hadde vært blindtarmen, ville det vel gjort en del mer vondt, og ikke gått over etter kun kort tid?!

Noen forslag til hva dette kan være? Graden av smerte har vært fram og tilbake, eller uteblitt de siste 5-6 månedene.

Håper du har mulighet til å legge inn et lite svar til meg, er litt urolig ser du...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60569-bl%C3%B8dningersmerte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis man glemmer en tablett kan det lett komme blødninger i utide. Forsøk å ta det mer regelmessig. Går det mer en 36 timer mellom to tabletter svekkes effekten.

Med hensyn til smertene kan jeg ikke forsøke å stille diagnose uten å undersøke deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60569-bl%C3%B8dningersmerte/#findComment-265820
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...