Gjest angeline Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Hei, jeg er en jente på 28 år som er i en ganske fortvilt situasjon! Etter min siste fødsel revnet jeg meget i underlivet + at legen klippet masse. Da jeg og min kjærest skulle ha sex var det først svært ømt pga alle stingene, og siden fikk jeg problemer med luft lyder ved samleie. Jeg var dessuten veldig "åpen" nedentil. Dette plaget meg veldig, og til slutt fikk jeg snakket med leger på sykehuset om hva jeg kunne gjøre. Jeg ble til slutt innlagt og gjennomgikk en bakre plastikk i skjedeveggen, pluss at de sydde en god del igjen rundt åpning. Dette gjorde fryktelig vondt i 3 uker, og det gikk nok 6 mnd før jeg torde ha sex igjen. Da vi skulle prøve var det umulig for ham og trenge inn, jeg var litt for trang, det gjorde fryktelig vondt. Dette førte til at jeg ikke hadde noe særlig lyst til å prøve igjen, underbevisstheten om smerte drepte lysten. Jeg havnet i en ond sirkel hvor sex slett ikke var i mine tanker. Jeg tror jeg fortrengte det (til min kjærsts store fortvilelse). Jeg blir gladelig med til å ha oral sex, men så snart det er snakk om samleie kjenner jeg fremdeles en stor uvilje. Det er alltid han som må ta initiativet til kos, jeg klarer meg visst uten..... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...... Vi prøvde igjen igår, og etter mye kav klarte vi det sånn noenlunde. Men etter en stund gjorde det vondt, akkurat som om noe var tøyet/revnet og vi måtte stoppe. Jeg vil jo så gjerne at vi skal kunne ha sex uten at det skal være vondt. Nå blir jeg med på det for å glede ham, men jeg kan godt klare meg uten den biten...... Noen som har et godt råd? Orker ikke flere inngrep i alle fall. På forhånd tusen takk for svar. "jomfru igjen" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60590-operasjon-mistet-sexlyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Det høres ut til at du har havnet i en vond sirkel angeline. Det gjør vondt å ha sex, men du synes du må ha det for å tilfredstille partneren din. Så gjør det vondt igjen, noe som gjør at lysten sitter lenger og lenger inne. Det er trist at noe som skal være godt ikke gir deg glede og nytelse. Uten at jeg er gynekologutdannet kan det virke som om noe ikke er som det skal etter operasjonen du har vært igjennom. Kanskje det bare er et lite snitt i arrvevet som skal til for at smerten skal forsvinne? Eller kanskje din opplevelse av å kjennes som en jomfru igjen er helt reell? Noen jomfuer har så krafig jomfuhinne at den må gis et lite snitt. Er det slik for deg er det sannsynligvis bedre å gjøre det som skal til for at det ikke skal gjøre vondt, enn at du lever resten av livet uten å ha glede av sex? Kanskje Mette Moen på gynekologiforum kan gi deg en forklaring på hva som kan ha skjedd. Jeg vil tro en kontroll hos den som opererte deg vil kunne gi deg årsaken til smerten. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60590-operasjon-mistet-sexlyst/#findComment-263623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest angeline Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Det høres ut til at du har havnet i en vond sirkel angeline. Det gjør vondt å ha sex, men du synes du må ha det for å tilfredstille partneren din. Så gjør det vondt igjen, noe som gjør at lysten sitter lenger og lenger inne. Det er trist at noe som skal være godt ikke gir deg glede og nytelse. Uten at jeg er gynekologutdannet kan det virke som om noe ikke er som det skal etter operasjonen du har vært igjennom. Kanskje det bare er et lite snitt i arrvevet som skal til for at smerten skal forsvinne? Eller kanskje din opplevelse av å kjennes som en jomfru igjen er helt reell? Noen jomfuer har så krafig jomfuhinne at den må gis et lite snitt. Er det slik for deg er det sannsynligvis bedre å gjøre det som skal til for at det ikke skal gjøre vondt, enn at du lever resten av livet uten å ha glede av sex? Kanskje Mette Moen på gynekologiforum kan gi deg en forklaring på hva som kan ha skjedd. Jeg vil tro en kontroll hos den som opererte deg vil kunne gi deg årsaken til smerten. Lykke til! Tusen takk for svaret. Ja det er jo blitt en ond sirkel... Et lite snitt er kanskje fornuftig, men jeg er blitt så redd for mer smerte etter alt.... Jeg har stilt spørsmålet til gynekolog forum, så jeg håper jeg også får et svar der. Ellers får jeg håpe det blir som med en jomfruhinne, at det blir bedre etter hver t som man prøver. Så får jeg prøve å bite tennene sammen til det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60590-operasjon-mistet-sexlyst/#findComment-264827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.