Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Robertn
Skrevet

Hei.

Jeg og samboeren min har en diskusjon som vi ikke blir enig i.

Hun sier at hun så på tv for en stund siden at en jente i afrika hadde født en unge når hun var 9 år.

Jeg vet at noen er veldig tidlig i puberteten, men er dette mulig?

Vennlig hilsen

Robert.n

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det stemmer. Jeg tror det var i Sør Amerika. En jente på ni år ble mamma.

For et par år siden gikk Amerikanske myndigheter ut i media og etterlyste en ti år gammel pike på nyhetene der borte fordi hun var gravid i 8 måned.

De var redd hun skulle dø under fødselen.

I andre land, særlig i Afrika, er det vanlig at jenter på 12-14 år allerede er tobarnsmødre.

Gjest nunnu
Skrevet

Ja det stemmer. Jeg tror det var i Sør Amerika. En jente på ni år ble mamma.

For et par år siden gikk Amerikanske myndigheter ut i media og etterlyste en ti år gammel pike på nyhetene der borte fordi hun var gravid i 8 måned.

De var redd hun skulle dø under fødselen.

I andre land, særlig i Afrika, er det vanlig at jenter på 12-14 år allerede er tobarnsmødre.

Mener å ha hørt en gang at jenta kom ekstra tidlig i puberteten fordi hun hadde spist hormonbehandlet kjøtt, det var "mange" som var plaget av det der...

Skrevet

Mener å ha hørt en gang at jenta kom ekstra tidlig i puberteten fordi hun hadde spist hormonbehandlet kjøtt, det var "mange" som var plaget av det der...

Så vidt jeg kan huske fortalte mora til jenta at ungen hadde menstruasjon eller menstruasjonslignende blødninger før hun fyllte to år!

Mulig at årsaken var som du sa, men det er ikke uvanlig at svært unge jenter kommer i puberteten. Særlig litt sør i verden.

Skrevet

Joda, det der var vel en sak i Belgia for noen år siden? Jenta var ikke mer enn 9 - 10 år, men så omtrent ut som en kvinne i kroppen såvidt jeg husker.

Gjest bebba
Skrevet

Så vidt jeg kan huske fortalte mora til jenta at ungen hadde menstruasjon eller menstruasjonslignende blødninger før hun fyllte to år!

Mulig at årsaken var som du sa, men det er ikke uvanlig at svært unge jenter kommer i puberteten. Særlig litt sør i verden.

Det yngste jeg husker å ha hørt om er en 5-åring i Lima som fødte et guttebarn. Jeg tror det var på 30-tallet. Det er rekorden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...