Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tror at jeg har betennelse i tannroten på en jeksel. Er plaget med verking som har økt på de siste dagene. Denne tanna har jeg faktisk hatt problemer med i flere år, men ikke så vondt som nå.(Skal ringe tannlegen over helgen). Jeg har tidligere fått konstantert med strøm at tann-nerven ikke er død. Jeg trodde at det måtte den være for at man skulle få diagnosen rotspissbetennelse. Dersom nerven i tanna mi fortsatt lever i beste velgående og jeg har slike smerter i dypet av tann/kjeve som jeg nå kjenner på, hva er behandlingen i så fall? Jeg har neppe hull

for tennene ble kontrollert for 6mnd. siden og jeg har ikke hatt hull i tennene på 20 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60661-rotspissbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Slike smerter er det ofte vanskelig å finne ut av. Personlig tror jeg at det du kaller strøm-måling av tannen og som er en test på om det er liv i tannen, ikke er noe sikkert og godt redskap. En jeksel har flere røtter og kan ha enda flere nervekanaler.

En slik tann kan nok plage pasienten, men samtidig er den en utfordring for tannlegen.

Han har en plaget pasient, men røntgenbilder og tester av vitalitet i tannen viser ikke noe negativt. Behandlingen er å rotfylle tannen, men det er ikke hyggelig å gjøre dette på et usikkrt grunnlag.

Men det er altså slik at må man så må man.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60661-rotspissbetennelse/#findComment-265772
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...