Gå til innhold

Uregelmessig mens

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg er en jente på 30 år som for fire mnd siden fikk fjernet hormonspiralen fordi jeg ønsker meg et barn til. Jeg har ennå ikke fått tilbake regelmessig mens.

( Den var tidligere helt regelmessig )

Siden jeg tok ut spiralen har jeg kun hatt to blødninger som hver har vart i + / - tre uker.

Jeg har blødd rikelig hver gang, og på noen av blødningsdagene ( et par timer av gangen ) er det akkurat som om alle sluser er åpne og det bare fosser ut. Så normaliserer det seg og jeg blør normalt igjen. Er dette normalt ? Jeg har vært hos lege og tatt hormonprøver. Disse var helt normale. Jeg skal imidlertid henvises til gynekolog for å finne ut av de uregelmessige blødningene. På grunn av sommerferie kan det nok ta en stund før jeg får time og jeg begynner å bli litt bekymret for hva dette kan være.

Jeg kan også nevne at jeg ikke har noe smerter i forbindelse med mensen.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60686-uregelmessig-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er stor variasjon i forløpet av en menstruasjon, noen blør mye på kort tid, andre lite på lang tid. Noen ganger kan muskelknuter på livmoren gi sterke blødninger. Hvis du har sjeldne menstruasjoner er det vanskelig å bli gravid, og da kan du evt prøve eggløsningsstimulerende medikamenter, men det vil gynekologen bestemme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60686-uregelmessig-mens/#findComment-266416
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...