Gå til innhold

Anker/Nese

Anbefalte innlegg

Gjest usikker/redd

Jeg har vært opperert i nesen for skjev skillevegg.Til dags dato så har jeg noen ganger følt/hatt behov for å bruke en pinsett(med flate tupper ikke spisse) for å ta ut evt "ulumskheter" slim etc.Igår

meldte behovet seg igjen, men da kløp jeg sansynligvis noe av huden på slimhinnene i det boret.Det jeg var redd for var om jeg hadde vært borti dette stedet som har lukteceller. Mener selv at dete er så høyt oppe at da hadde jeg kjent det som meget ubehagelig.Mener at jeg bare var halveis oppe i neseboret.Sansynligvis redd uten grunn, men jeg var redd for å berøre dette stedet med lukteceller med tilhørende luktekolbe.Regner selv det som meget usansynlig at jeg har gjordt noe skade for de at pinsetten er jo flat. Pinsetten ble ført rolig opp i boret.!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6078-ankernese/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege

Til usikker/redd ang Anker/nese

I utgangspunktet skal man være forsiktig med skarpe gjenstander inne i nesen.

Hvis du nylig er blitt operert kan "ulumskhetene" være skorpedannelser og økt slimproduksjon i slihinnende av forbigående karakter.

Det er lite trolig at du har klart å skade området for luktecellene.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6078-ankernese/#findComment-31615
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...