Kanutten Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Hei på dere! Her sitter jeg og lurer på dette med søskenforsøk da.. Hvordan blir det nå etter 1. juli?? Ringte til Trondheim for å høre hvordan vi var plassert på listen nå... Og der er det vår tur en gang mellom des. -02 og mars 03. Har stått i ICSI søskenkø siden mars 01. På Ullevåll oppererer de med full egenbetaling fortsatt, de sa at ingen ting var vetatt ennå ang. de 18.000,- så der var det bare å ringe for å avtale tid for søskenforsøk. På Rikshospitalet får jeg bare opptattsignal... Hvordan blir dette da?? Er det ikke vedtatt at prøverørsforsøk skal koste 18.000,- for tre forsøk?? Hvilke opplysninger har dere fått dere som skal starte opp om ikke så altfor lenge... Hilsen en som snart tror at vi skal igang igjen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60793-hvordan-blir-dette-n%C3%A5-i-praksis-fremover/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tieto Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Hei Kanutten! Vi har akkurat vært igjennom vårt andre ICSI forsøk på RH. Vi fikk faktura for dette forsøket forrige uke med betalingsfrist 1/7 og når jeg spurte på RH hvorfor vi måtte betale nå når vi allerede har betalt over 18.000,- fikk jeg til svar at de visste ikke hvordan politikerene hadde tenkt å ordne dette i praksis ennå men at vi kom til å få tilbakebetalt når retningslinjene kom. Jeg sendte en mail til helsedepartementet og spurte hvordan jeg skulle gå frem for å få refundert det vi hadde betalt over 18.000,- og fikk følgende svar: Vi har fått meldingen din, og du vil få svar, men det kan ta et par uker da vi har det ganske travelt før ferien. Med hilsen Gerd Vandeskog Så her er det tydeligvis bare å smøre seg med tålmodighet enn så lenge... Lykke til søskenforsøket ditt! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60793-hvordan-blir-dette-n%C3%A5-i-praksis-fremover/#findComment-264365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vettris Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Jeg ruger nå og spurte på riksen hvordan det nåe ble med betalingen, evt videre forsøk svarte legen: "lytt til radio" og så på oss med et lettere oppgitt blikk ) Så jeg tror informasjonen er ytterst mangelfull. PS: Tiden går lyn-fort. Det er ikke lenge siden dere testet positivt jo........... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60793-hvordan-blir-dette-n%C3%A5-i-praksis-fremover/#findComment-264510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 24. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2002 Jeg ruger nå og spurte på riksen hvordan det nåe ble med betalingen, evt videre forsøk svarte legen: "lytt til radio" og så på oss med et lettere oppgitt blikk ) Så jeg tror informasjonen er ytterst mangelfull. PS: Tiden går lyn-fort. Det er ikke lenge siden dere testet positivt jo........... Ja, tiden flyr. Det blir jo tre år i augst siden vi fikk se de to etterlengta to blå strekene, så nå syns jeg det er på tide med en lite reprise på den følelsen.. Så vi får se hva som skjer.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60793-hvordan-blir-dette-n%C3%A5-i-praksis-fremover/#findComment-264867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margreth Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Ja, si det...hvordan det blir vet jeg nok ikke jeg heller nei... Det jeg imidlertid vet er at det er styrene ved sykehusene (må selvfølgelig følge lover mv) som fastsetter hvem som skal få forsøk der. På Ullevål sa de at siden vi stod på lista deres ble vi ikke strøket derfra selvom egenbetalingen ble borte eller redusert. ..kanskje en ide og komme seg på lista??? Vi har egentlig avtale om å starte forsøk der til høsten... Nå ser det imidlertid ikke ut som vi trenger å stå på noen liste lenger, siden vi har klart det selv (jiiiipppppi!!! er 13 uker i dag) Lykke til! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60793-hvordan-blir-dette-n%C3%A5-i-praksis-fremover/#findComment-265418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Ja, si det...hvordan det blir vet jeg nok ikke jeg heller nei... Det jeg imidlertid vet er at det er styrene ved sykehusene (må selvfølgelig følge lover mv) som fastsetter hvem som skal få forsøk der. På Ullevål sa de at siden vi stod på lista deres ble vi ikke strøket derfra selvom egenbetalingen ble borte eller redusert. ..kanskje en ide og komme seg på lista??? Vi har egentlig avtale om å starte forsøk der til høsten... Nå ser det imidlertid ikke ut som vi trenger å stå på noen liste lenger, siden vi har klart det selv (jiiiipppppi!!! er 13 uker i dag) Lykke til! Klem fra Så flott at dere har klart det selv da!! *G*R*A*T*U*l*E*R*E*R* Men hva mener du med lista? Trodde det ikke var noen lister nå jeg. Tenkte at de nå tok inn etterhvert, siden det ikke var noe køer lengre. Jeg kom imidler tid igjennom til Rikshospitalet til slutt. Der kunne de fortelle at de ventet på vedtaket fra stortinget, dette skulle de egentlig hatt nå på fredag, men de hadde ikke hørt noe. Og dersom vedtaket om kr. 18.000,-ble godkjent, regnet de med at det ville bli køer igjen, og at de da ikke kunne tilby søskenforsøk, da de ikke ble prioritert. Så da regner vi vel med at det blir Trondheim rundt nyåret for oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60793-hvordan-blir-dette-n%C3%A5-i-praksis-fremover/#findComment-266059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margreth Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Så flott at dere har klart det selv da!! *G*R*A*T*U*l*E*R*E*R* Men hva mener du med lista? Trodde det ikke var noen lister nå jeg. Tenkte at de nå tok inn etterhvert, siden det ikke var noe køer lengre. Jeg kom imidler tid igjennom til Rikshospitalet til slutt. Der kunne de fortelle at de ventet på vedtaket fra stortinget, dette skulle de egentlig hatt nå på fredag, men de hadde ikke hørt noe. Og dersom vedtaket om kr. 18.000,-ble godkjent, regnet de med at det ville bli køer igjen, og at de da ikke kunne tilby søskenforsøk, da de ikke ble prioritert. Så da regner vi vel med at det blir Trondheim rundt nyåret for oss. Hei igjen Kanutten. Vi skrev brev til Ullevål og fikk positivt svar ang søskenforsøk rett før sommeren. Vi hadde deretter samtaletime med en lege og da var vi på "lista" deres for forsøk til høsten. Legen mente vi burde vente til høsten pga sommerferieavvikling og fordi det kanskje ble billigere. Han brukte orde "liste" når han forklarte at vi ikke ble strøket selvom reglene ble endret. Poenget var i alle fall at vi var i systemet der...kanskje dere skulle prøve med samtaletime først? Dere rekker jo heller ikke noe forsøk før sommeren ....Mulig vi var veldig heldige med tidspunktet, men det er kanskje mulig for dere å få en samtaletime også?? Ivf seksjonen hadde sakt klart fra til styret at de ikke bare "plumt" kunne endre på hvem som skulle få forsøk eller ei og hadde fått gehør for det...Det er styrene som bestemmer detaljer for hvem som skal tilbys forsøk selvfølgelig utfra gjeldene regler. Hvor store køene blir etter 18.000,- vedtaket er det jo ingen som vet.., men at de blir større enn nå er nok sannsynlig. Takk for gratulasjonen, håper det ordner seg for dere også!!! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60793-hvordan-blir-dette-n%C3%A5-i-praksis-fremover/#findComment-266191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.