Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest RosaMaria

Tok en utskrapning i uke 6 for 2 mnd siden etter en spontanabort.Ble så gravid igjen,og for en uke siden begynte jeg å blø kraftig(mørkt blod).Hvorfor var blodet mørkt?Jeg hadde smerter i underlivet.Ved legeundersøkelse skrev legen:Ved GU VV ua,lett dil mormunn....Hva betyr dette?

Jeg tok graviditetstest en uke etter og den var positiv.Føler meg gravid enda..men hvordan kan dette ha sammenheng.Sluttet å blø samme dag som jeg hadde hatt GU(Som blødningene begynte).Var dette en sp.abort eller ei?Hva tror du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60876-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis blodet er gammlet/utsettes for surstoff kan det ble mørkt, det har ingen praktisk betdyning. VV ua betyr at vulva og vagina er uten anmerkning (ytre kjønnsregion og skjede) er normal. Lett dilatert mormunn betyr at mormunnen er litt åpen, det ses ved en abort.

En graviditetstest kan holde seg positiv i flere uker etter en abort.

Hvis man er i tvil om det fortsatt er liv i graviditeten kan man foreta en ultralydundersøkelse eller ta to blodprøver med f.eks. en ukes mellomrom og se om nivået av svangerskapshormonet HCG stiger.

Jeg kan ikke si om du har abortert uten å undersøke deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60876-spontanabort/#findComment-267306
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...