Gå til innhold

Til tannlegen: tannverk farlig????

Anbefalte innlegg

Gjest trekk

Heisann:)

Jeg har i det siste hatt tannverk i den ene visdomstanna mi. Det virker som baksiden eller noe er falt ut. På grunn av dette har jeg fått tannverk og dette er da ikke serlig behagelig.

Desverre så er jeg student og har da økonomien deretter og kan desverre ikke springe til tannlegen sånn uten videre.

Det jeg lurer på er hvilke komplikasjoner tannverk kan føre til???

Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg har hørt historier om folk som har dødd fordi betennelsen har gått til hjernen??

Jeg hadde håpet på å bite i meg smertene til jeg fikk studielånet mitt i august, men vil jo gjerne vite om dette er farlig før jeg biter i gang:)

Håper på snarlig svar:)

MVH

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60898-til-tannlegen-tannverk-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda! Det der høres virkelig ikke godt ut!

Er det virkelig ingen mulighet for å skaffe pengene før august?? Hva med foreldre? Kan de låne deg penger til du får studielånet ditt? Eller andre søsken?

Kanskje du kan høre med tannlegen om å få regning og betalingen utsatt, dersom du forklarer?

Eller, som siste utvei, kan du eventuelt rett og slett ta kontakt med sosialkontoret der du hører hjemme. Der kan du be om økonomisk hjelp eller et kortsiktig lån til noe som må kunne betegnes som akutt?

Jeg tror ikke akkurat betennelsen i tannen din "sprer seg til hjernen", men den kan godt spre seg ja, og bli både alvorlig og mer omfattende enn "bare" i ei tann. Det er bakterier, vet du, og før du vet ordet av det kan hele kjeven være infektert. Og derfra kan det spre seg videre. Feber og alle mulige symptomer kan dukke opp.

Du får ikke akkurat god ånde av den infeksjonen heller. Men det er ditt minste problem akkurat nå, kanskje :-)

Hør med familie eller sosialkontor om ett lån, og kom deg til tannlegen!

Lykke til (om det går an å si noe sånt til en som skal sette seg i tannlegestolen da...) :-)

Hilsen en med hysterisk tannlegeskrekk

Gjest skrekk

Jeg har hatt betennelse i visdomstennene mine, og det er virkelig vondt. Jeg har tannlegeskrekk, så jeg har aldri våget meg til tannelgen med dette. På det verste hadde jeg noe helt forferdelig vondt, jeg fikk ikke engang sove om natten, bare lå og vred meg i smerter. Jeg vet jeg selvsagt skulle gått til tannlegen, men jeg våget det ikke.

Jeg har aldri før hørt om at noen har dødd av betennelse i munnhulen, men når det står på som verst så føles det nesten ut som om det er like før man dør! ;o)

Jeg vil anbefale deg å gå til tannlegen før det utarter seg til et smertehelvete for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...