Gå til innhold

Spiral (eller ?) legesvar,takk !

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 27 år som fikk satt inn spiral 6 Juni i år. Jeg har 2 barn født henholdsvis 260997 og 230800. Det er første gang jeg har spiral. Tidligere har jeg gått på p-piller, men har ikke vørt førnøyd med det, da hormoninnholdet i dem ikke passet til meg etter barnefødslene. Jeg har nå en vanlig kobberspiral. (ikke hormonspiral)

Grunnen til at jeg nå har et spørsmål er følgende: De siste dagene har jeg vært mye uvel, med svimmelhet, kvalme og trøtthet. Sov som normalt i helgen, og gikk og la meg forholdsvis tidlig søndagkveld. Fikk da følelsen av å ikke få puste ordentlig og plagdes med å finne en stilling i sengen som var komfortabel slik at jeg fikk trukket pusten nok, kjente også at jeg hadde hjerteklapp og kaldsvettet. Mandag hadde jeg en fin dag på jobb, men etter middag på mandag ble jeg plutselig uvel igjen og gikk å la meg på sofaen. Der sovnet jeg og sov til kl.0600 neste morgen. Dvs. ca fra kl 1645 dagen før.Mannen min sa at han snakket til meg flere ganger, men at jeg svarte han utydelig, og var på en måte "litt borte".I tillegg drømte/tenkte jeg at jeg måtte rope på mannen min slik at han fikk ringt sykebil, for det var så tungt å puste. I dag er jeg svimmel og uvel. Når jeg snur hodet er det som om det jeg ser er i litt "slow motion"

Det skal også sies at vanligvis blør jeg ingenting (nesten) når jeg har menstruasjonen, men siden innsetting av spiralen har jeg blødd hele tiden, og til tider så mye at jeg ikke har klart å ta det unna med bind, med det resultat at jeg har blødd ut senger o.l.

Kan mine plager ha noe med disse blødningene å gjøre? Er jeg kanskje blitt litt blodfattig ?

Det skal også sies at jeg har hatt litt problemer med hjerte før. Store overanstrengelser gir meg hjerteklapp og jeg blir uvel.

På forhånd takk !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60915-spiral-eller-legesvartakk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...