Nurk Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Hei Jeg har nettopp vært hos legen min for rutinemessig celleprøve av livmorhalsen, og den var ok. Samtidig med dette fikk jeg penicillin for en betennelse i en neglene på fingrene, Diclocin, fikk beskjed om å bruke tilleggprevensjon mens jeg tok denne kuren, da jeg bruker p-pillen Trinordiol. Etter å ha brukt kuren i 1 uke, fikk jeg en vanvittig kløe nedentil, og mente det måtte være sopp. KJøpte en pakke med Canesten på apoteket med 1 stikkpille samt krem. 2 dagen etter at jeg satte stikkpillen kom det ut rester fra pillen, samtidig som jeg begynte å blø. Jeg var midt i perioden med p-pillen. Pga omlegging av datasystem hos min lege, var det ikke mulig å få time. Jeg tenkte som så at det muligens var vanlig mensblødning jeg hadde fått pga jeg hadde en fryktelig diare mens jeg tok penicillinkuren, samt at jeg skulle bruke tilleggsprevensjon. Nå er jeg ferdig med p-piullebrettet, og blødningen ble litt kraftigere, men fremdeles ikke like kraftig som når jeg har mensen. Mitt spm til deg er om jeg bare skal begynne på nytt p-pillebrett etter 7 dager, eller om jeg bør oppsøke legen? Eller har det blitt rot med hormonene mine, slik at jeg skal slutte med pillen en stund? Som sagt så var jeg for 3 uker siden til legen og tok celleprøve, og alt var bra da. Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60952-bl%C3%B8dning-etter-sopp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Noen antibiotika (Kanskje også Diclocin) kan innvirke på p-pille så den blir mindre effektiv. Det kan sannsynligvis også gi unormal blødning. Jeg foreslår at du fortsetter med p-pille som vanlig. Hvis det fortsetter på neste brettet med unormale blødninger, så bør du snakke med din lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60952-bl%C3%B8dning-etter-sopp/#findComment-267325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.