Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest zombie

Jeg er 39+4 uker med vårt første barn, og i løpet av den siste uken har jeg sovet veldig dårlig. Stort sett ikke sovet...kanskje to-tre timer tilsammen i løpet av natten. Har forsøkt å la være å sove om dagen for å "spare" trøttheten til kvelden, men det nytter ikke. Nå får jeg heller ikke sove på dagen og jeg føler at jeg går rundt i halvsvime. Har ingen forstyrrelser eller plager å skylde på. Jeg gruer meg alltid til ting, men ikke engang det gjør jeg nå. Hvorfor får jeg ikke sove?

Er redd jeg begynner å bli deprimert. Og redd for at jeg skal være helt utkjørt når tiden er inne for å starte med våkenetter osv...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61005-d%C3%A5rlig-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag har stor förståelse, för att du tycker det är svårt med din minimala sömn.

Orsak till detta eller råd för att bryta denna, är svårt att veta.

Jag tycker dock att du skall "avdramatisera", dina svårigheter att sova. Försök att inte tänka så mycket på det, och hellre vara glad för de få timmarna som du får sova. Det enda sättet att få bryta det på, är antagligen när du har fått barn. Det är ju inte långt kvar nu, så de sista dagarna får du klara dig på den sömnen som blir. Jag har träffat många kvinnor som har sovit minimalt, de sista dygnen innan förlossningen.

De har klarat av sin förlossning, som alla andra kvinnor ändå. Du kommer att ha krafter kvar till förlossningen, även om det inte känns så nu. De oanade krafterna kommer attt visa sig inom kort! Försök att ta det mest möjligt med ro tills dess.Avslappningsövningar kan hjälpa.

Jag önskar dig lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61005-d%C3%A5rlig-s%C3%B8vn/#findComment-266638
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...