Gå til innhold

råd ved anstrengelsesastma

Anbefalte innlegg

fotballspiller

Hei!

Jeg har hatt astma i 5-6 år nå. Men det er det siste året jeg har merket astmasymptomer når jeg har spilt fotball. Har hatt god effekt av bricanyl før trening/kamp. Men nå kan jeg få tung pust og hoste etter en halvtime. Jeg har egentlig bra kondisjon. Må ta flere pauser og har problemer med å puste. Tar bricanyl flere ganger under trening med kortvarig effekt. Kan også ha problemer på natta etter en lang/hard treningsøkt. Lurer på om astmaen begynner å bli verre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6108-r%C3%A5d-ved-anstrengelsesastma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Kjære fotballspiller.

Det høres faktisk ut til at din anstrengelses astma har utviklet seg til noe mer. For å få utredet dette burde nok en lungelege se på deg. Er det slik jeg tror kan det være aktuelt å legge til en annen inhalasjonsmedisin som inneholder litt cortison.Dine problemer vil da bli effektivt avhjulpet.

Vennlig hilsen T.-Ø.Endsjø, Idrettslege NIMF

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...