Gjest Mariusmor Skrevet 8. oktober 2000 Del Skrevet 8. oktober 2000 Var hos legen for 4 dager siden pga av at jeg har gått og vært små dårlig i det siste.Veldig svimmel og vondt i magen. Blodtrykket mitt var da 90 over 75.Legen min mente at det bare var sundt for hjertet osv. Ba meg drikke kaffe,te og faris for å eventuelt øke trykket. Syntes det er veldig slitsomt å gå slik for jeg føler omtrent at jeg svimer av når som helst.Sendte inn stoff skifte prøver.Hvorfor?? Kan også nevne at jeg begynte å bli dårlig etter at jeg begynte å trene håndball igjen ,samt at jeg prøvde og slanke meg. Spiste normalt men tok cla pillere i ei uke. Kan også nevne at jeg lider av mangel på søvn da jeg har en sønn på snart ett år som har vært helt håpløs om natta siden han var født. Røyker gjør jeg også.(jada..vet det ikke er bra) Hva kan jeg gjøre for å bli bedre og hva vil det egentlig si å ha lavt blodtrykk?? Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6114-lavt-blodtrykk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 9. oktober 2000 Del Skrevet 9. oktober 2000 Blodtrykket ditt er lavt,men for noen mennesker kan dette være normalt.Hvis du plages med tretthet og svimmelhet,er dette mest sannsynlig et for lavt blodtrykk for deg.I denne sammenhengen kan ekstra belastning ift.det lille barnet,sammen med oppstart trening og slanking ha medført væskemangel,jernmangel,og generelt for lite tilførsel av energi. Hvis du har væskemangel kan mye kaffe og te forsterke denne da disse virker noe vanndrivende,slik at jeg nok ville valgt mer av andre ting.-Vann er det viktigste. Lavt stoffskifte kan medføre lavt blodtrykk,og derfor sjekker legen din dette. For å bli bedre må du sørge for å ha et sunt kosthold,og drikke nok (2,0-2,5 liter daglig),og ca.1 liter ekstra hvis du er på trening.Hvis prøvene legen din viser andre konkrete ting,vil dette måtte justeres med medisiner ved lavt stoffskifte,eller med enkelte tilskudd hvis du feks.mangler jern.-Jernmangel kan medføre lavere blodprosent,som igjen kan gi slapphet og lavt blodtrykk. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6114-lavt-blodtrykk/#findComment-31840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.