Gå til innhold

kroppstemperatur/kan en lege svare?Pliiiiz!

Anbefalte innlegg

Gjest engelen

Jeg må bare spørre noen. I forrige uke målte vi temperaturen med et temperaturmåler som brukes i øret. Først hadde jeg 35, men vi fant ut at det ikke kunne stemme og målte en gang til og da var den 36,2. Jeg sliter med et spiseproblem og lurer på om det kan være årsaken? jeg har begynt å spise mer, men jeg spiser feil type mat. Veier 54 og er 163 høy. Har gått ned ca 8-9kg siden mai i år. Kan dette være årsaken? kan dette og være årsaken til at jeg har dårligt imunnforsvar? har vert forkjøla i 2 uker, og det er veldig uvanlig til meg å være. Forkjølelsen kjommer ofte i forbindelse med menstruasjonen, er det normalt?? Fryser også mye på hendene, skyledes det lavt blodtrykk???

Må bare spørre et sted!

Hilsen engelen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6119-kroppstemperaturkan-en-lege-svarepliiiiz/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kald fisk

Jeg har alltid hatt samme problem som deg, altså lav kroppstemp. 35-36 grader. Det er først og fremst et problem når jeg er syk,f.eks nektet legen å ta på alvor at jeg hadde hjernehinnebetennelse fordi tempen bare hadde steget til 38. Har lavt blodtrykk og fryser nesten alltid. Er spendt på hva legen svarer deg.

Jeg har alltid hatt samme problem som deg, altså lav kroppstemp. 35-36 grader. Det er først og fremst et problem når jeg er syk,f.eks nektet legen å ta på alvor at jeg hadde hjernehinnebetennelse fordi tempen bare hadde steget til 38. Har lavt blodtrykk og fryser nesten alltid. Er spendt på hva legen svarer deg.

Hei!

Jeg er også plaget med at jeg alltid fryser. Det er helt grusomt! Kjæresten min sitter i T-skjorte og er kokvarm, mens jeg sitter med ullklær og hutrer...

Tror helst det er spiseforstyrrelsen som gjør det, for jeg har høyt blodtrykk men fryser for det.

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Du ser vel svaret under,men også du bør få sjekket jernlagre,blodprosent,blodtrykk,stoffskifte og væskebalansen i kroppen din.Evt.mangler kan som regel korrigeres greit med de riktige tilskuddene eller kosthold.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det er slett ikke alle slike øremålere som er like nøyaktig,og det at du får 2 så forskjellige verdier etter hverandre bekrefter vel dette.

Noen mennesker har sin normale temperatur på 36 -tallet,slik at vi ikke uten videre kan si at dette er unormalt.

Stor vektreduksjon kan nok redusere immunforsvaret en periode,fordi kroppen får mindre energi inn,enn det som forbrukes.Det er ikke uvanlig at man en eller flere ganger i livet opplever en forkjølelse som varer 2 uker,så dette kan være en tilfeldighet.Noen kvinner er mer utsatt ifm.menstruasjonen av hormonelle årsaker.Frysing på hendene kan være forårsaket av bla.jernmangel,lav blodprosent og lavt blodtrykk.Noen røykere fryser også lettere av den grunn.Jeg synes du bør få sjekket allmentilstanden med bla.jernlagre,blodprosent og blodtrykk,slik at evt.mangler oppdages,og kan bli korrigert.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...