Gå til innhold

Ødem, spise vanndrivende matvarer?

Anbefalte innlegg

Rhea Silvia

Er i uke 26, og har allerede en god del"vann i kroppen". Prøver alle gode råd med å ha beina høyt, og unngå salt mat. i mitt første svangerskap hadde jeg veldig mye vann de siste mnd og jeg frykter det samme nå.

Har hørt at jordbær er vanndrivende, og med en jordbærdyrker som nær nabo, så fråtser jeg jordbær fortiden. Er det andre matvarer man med fordel kan spise? jeg regner enmlig med at jeg blir lei jordbær etterhvert.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61203-%C3%B8dem-spise-vanndrivende-matvarer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag förstår att du önskar att undvika allt för stora ödem, under denna graviditeten. Jag har tyvärr inga andra råd, än de som du reddan vet från förr. Har en känsla av att det inte hjälper med något annat, då en del kvinnor antagligen har lättare än andra att samla på sig vatten.Det är bara i sällsynta fall, som doktorn kan ge vattendrivande medicin. Skulle du få stora problem, så får du disskutera detta med denne.

Lycka till vidare!

• 5 år senere...

Asparges? Er DET vanndrivende? Hm!

Alt det rare man lærer på DOL! :-)

Hei!

Jeg er plagetvoldsomt med øden i kroppen, og det som kan få meg slank som en strek igjen er boblebad med steam hver dag (skjeldnere om ønskelig) kjapp "ristemassasje" og å unngå hvetemel. potetgull, (kan spise all grain). mm.

Du binder mer vann når du drikker for lite vann.

OG et ørlite tips til alle damer og asparges... Spis ikke asparges i flere sammenhengende dager. Jeg skal love deg en grusom lukt nedentil, og velger du å å gjøre det likevel, vil jeg anbefale deg å beholde buksene på, har en historie jeg klarer å smile av 1 år etterpå:P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...