Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Her går det jammen meg opp og ned...

Kona er blitt gravid, og vi er kjempelykkelige. Men i går fikk vi en liten nedtur, for da hadde hun en liten blødning. Vi var da sikker på at dette hadde gått helt galt... :-(

Sykehuset tok nye blodprøver, og disse så bra ut. Puhhh. Det var bra.

Vel hjemme igjen om kvelden, fikk hun på nytt en liten blødning. Ikke mye, men nok til at vi blir redde...

I dag tok vi selv CB test på nytt, og den er viser fortsatt positivt... blir rimelig stressa av dette :-)

Håper selvsagt at alt er som det skal, men blir jo veldig usikker når slikt skjer. Har noen opplevd noe lignende? Kan det være normalt å ha slike blødninger tidlig i svangerskapet?

(Kona er i uke 4+1)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61219-karusellkj%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig med småblødninger, enten man har blitt gravid på den vanlige måten eller ved assistert befruktning. Det går bra med veldig mange, men man vet jo dessverre at det ikke er uvanlig med tidlig spontanabort.

Ikke stress med å ta nye graviditetstester, selv om fosteret dør kan det ta lang tid før hormonnivået faller så langt at den blir negativ. Måling av HCG-stigningen ved blodprøve er det eneste som gir noe tydelig svar på hvilken vei det går. Fint at dere blir fulgt opp på sykehuset.

Om ca. 3 uker kan det sees hjerteslag på innvendig ultralyd, i så fall er det statistisk sett gode muligheter for at det går bra.

Jeg har selv hatt slike småblødninger i to av tre svangerskap. Det ene av de to gikk bra, det andre endte med spontanabort. Symptomene var nøyaktig like.

Det er nok ikke så mye annet å gjøre enn å ønske lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61219-karusellkj%C3%B8ring/#findComment-266871
Del på andre sider

Ja, det er ganske normalt har jeg forstått! Noen ganger er det selvfølgelig et dårlig tegn, men i følge legen min går det veldig ofte bra. Jeg hadde noen småblødninger fra livmorhalsen (ikke livmoren) i uke 7-8-9. Legene mente det var helt ufarlig...ul bekreftet at allt var bra, men for dere er vel ul litt tidlig? Satser på at dette ordner seg!

Klem (13+2)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61219-karusellkj%C3%B8ring/#findComment-267078
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...