Gjest ikke akkurat nå Skrevet 8. oktober 2000 Del Skrevet 8. oktober 2000 Jeg turte ikke skrive dette innlegget på forum for barnløse av frykt for å provosere eller såre. Grunnen er at jeg er så heldig å ha 4 barn, altså fler enn de fleste. Men, nå ser det altså ut til at jeg har noe de kaller PCOS (?), og jeg har sjelden mens. Men, jeg ønsker et barn til. Veldig! Jeg vet at dette provoserer noen, men for meg er savnet etter dette barnet både stort og vondt. Men, hvordan blir dette tatt imot av leger flest? Jeg vet jo at mange personlig mener at jeg har fått mer enn nok barn, og synes det er vanskelig å snakke med legen om dette. Man tar det jo nesten for gitt at jeg skal ønske å sterilisere meg! Jeg kan forstå at jeg kanskje må dekke en evt. behandling (hormoner?) selv, men finnes det en grense for når legen ikke vil f.eks. skrive ut dette? Hva kalles et sånt "tilfelle"? Jeg er jo ikke barnløs, så "ufrivillig barnløshet" gjelder vel ikke? Jeg er vel heller "ufrivillig ufruktbar" *s* Hva skjer videre fremover nå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6127-ufrivillig-barnl%C3%B8shet-n%C3%A5r-man-har-barn-fra-f%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 9. oktober 2000 Del Skrevet 9. oktober 2000 Dette spørsmålet kan muligens ikke besvares helt konkret,da det kan være litt flytende grenser,men jeg synes du skal rette spørsmålet til forum gynekologi,da de har best kjennskap til vanlig praksis på dette området. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6127-ufrivillig-barnl%C3%B8shet-n%C3%A5r-man-har-barn-fra-f%C3%B8r/#findComment-31847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.