Gå til innhold

Hyppige migreneanfall og PCOS?

Anbefalte innlegg

Gjest er det en sammenheng?

Jeg har migrene. Har hatt det siden jeg kom i puberteten, og vært nesten helt fri for det under svangerskap.

Jeg har sannsynligvis PCOS (utredes), har de fleste symptomer på dette.

Jeg har dessuten vært veldig plaget av migreneanfall nå i det siste (1 år).

Har dette noe sammenheng?

PCOS behandles med p-piller har jeg lest, men er dette heldig med tanke på migrenen min?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6129-hyppige-migreneanfall-og-pcos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Jeg antar at PCOS betyr polycystisk ovariesyndrom ? I så fall tror jeg ikke det er noen spesifikk sammenheng med migrene. Hva angår migrene og p-piller, er det slik at noen blir verre av å bruke p-piller (får hyppigere anfall), noen får færre anfall og de fleste forblir uendret. Her må man bare prøve og se. Men hvis man stort sett har migrene med aura, er det en viss økt fare for hjerneslag når man bruker p-piller, særlig hvis man samtidig er røyker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...