Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid i uke 7+5, og har den siste uken hatt diaré og vært i særdeles dårlig form. Har dessuten vært nødt til å ta litt paracet på grunn av sterk hodepine.

I forrige svangerskap holdt jeg meg unna medikamenter helt til slutten, men har allerede nå spist 3 Paracet.

Hvor mye paracet kan man spise? (har migrene og dette kan bli tøft uten noe smertestillende)

Er det grunn til å være engstelig når jeg har hatt diaré i flere dager? (Har ikke mer nå).

Håper på raskt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61305-paracet-og-diare-n%C3%A5r-man-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du nasse fra ufb forum for leenge siden??

Hvis så, gratulerer så mye. Hadde ingen anelse om at du også var gravid igjen.

Vet ikke om du husker meg fra gamle dager men jeg er iallefall også på "tjukka" igjen*ler* Vanlig måte denne gangen.

hilsen Marthea 16+4

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag utgår från att du menar "vanlig diare", efter en omgangssyke eller influensa. Denna brukar att ge sig ganska så fort.

Det är inte farligt att ta Paracet under graviditeten, om du inte överskrider max gränsen/dygn. 8 tabletter (500mg tabletter)är max dosen under ett helt dygn. Man bör ta 1-2 stycken åt gången. 3 stycken paracet är alltså inte mycket. Du behöver inte vara rädd för att ta dessa om du anser att du behöver dem.

Lycka till vidare!

Er du nasse fra ufb forum for leenge siden??

Hvis så, gratulerer så mye. Hadde ingen anelse om at du også var gravid igjen.

Vet ikke om du husker meg fra gamle dager men jeg er iallefall også på "tjukka" igjen*ler* Vanlig måte denne gangen.

hilsen Marthea 16+4

Jada marthea! Jeg er gamle gode nasse! ;o)

Gratulere du også! Jeg er veldig kort på vei da.. Er ikke mer enn i uke 9.. ;o) Og ganske nervøs...

Koselig å høres fra deg igjen!

nasse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...