Gjest gullet Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Hei! Håper du kan hjelpe med ga kontordamen hos gynokologen svarte meg svært surt og upresist. Problemstillingen er at vi prøver å bli gravid gjennom pergotime.Jeg har værken mens eller eggløsning. Legen gir meg primolutt som jeg skal gå på i 10 dager for å få mens.Så skal jeg videre på pergotime. Denne gangen sa legen at vi prøver noe nytt: "Du går på pergotime 3-7 dager og så kommer du inn den 10 dagen til sjekk og så den 12 dagen får du en sprøyte".???????? Hva mener de med 3-7. Tidligere har jeg begynt på pergotime den 5 dagen i menssyklusen og gått på dem i fem dager. Hva er det legen mener nå????? Dessuten sa legen at nå skulle de ha ferie fram til 6 august, må jeg da vente til de kommer hjem for å få hjelp ,eller finnes det andre steder jeg kan gå for sjekk og sprøyte? Jeg setter utrolig stor pris på en forklaring... m.v.h 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/61356-trenger-litt-hjelp-ang-pergotime/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Hvis du ikke har hatt eggløsning på pergotime, vil man sannsynligvis sette en sprøyte for å fremme eggløsning når pergotime har fått virke noen dager. Man venter til eggsekken er passe størrelse før denne sprøyten settes. Du trenger egentlig ikke primolut før du starter med pergotime, det er bare for å gjøre det enklere å telle dagene fra første mensdagen. Jeg synes du må få det helt klart når du skal komme til ultralyd (?) i forhold til pergotime-tablettene, du må også få avklart når du kan få time i august. Så be om en ordentlig avtale, det må du kunne kreve. Man skal ikke ta pergotime uten et skikkelig opplegg, mener jeg. Lykke til med forklaring og forsøket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/61356-trenger-litt-hjelp-ang-pergotime/#findComment-267415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.