tango Skrevet 9. oktober 2000 Skrevet 9. oktober 2000 Jeg har i de siste ukene hatt vondt i samtlige fingerledd på begge hender om natten og når jeg våkner om morgenen. Det gir seg utover dagen, men er plagsomt når det står på og det er faktisk vanskelig å bøye fingrene. Er ikke spesiellt hoven/ødematøs. Har dette noe med graviditeten å gjøre, eller er det andre årsaker? Er i uke 36. Vennlig hilsen tango 0 Siter
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 9. oktober 2000 Skrevet 9. oktober 2000 Det du beskriver, er noe som skjer når økt væske i kroppen gjør at det blir stort press på de nervene som går inn i håndleddet og ut til fingrene. Resultatet blir at man dovner bort i fingrene og blir gjerne hoven og litt ubevegelig. Man behøver ikke ha så mye vann i kroppen at det er noe problem i seg selv, men enkelte er spes. utsatt for dette syndromet. Det er ikke så mye du kan gjøre med det annet enn å drive litt ekstra med fingergymnastikk. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter
ciliemor Skrevet 10. oktober 2000 Skrevet 10. oktober 2000 Hei! Vil bare si at jeg opplever for tiden akkurat det samme (er selv i uke 34). Smertene i spesielt fingrenes midterste ledd virker nesten reumatiske. Trodde ikke dette hadde noe med vann i kroppen å gjøre, men det har det tydeligvis. Jeg har nok fått litt vann i kroppen de siste ukene så det stemmer ganske bra i forhold til når smertene i leddene oppstod. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.