Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt nakkesmerter i mange år. Jeg har en stressende jobb med mye PC-bruk. I det siste har jeg hatt smerter i "brystbenet" som kommer og går, minner om små "eksplosjoner" av smerte. I helgen var venstre lillefinger doven og kald et helt døgn. Nakken er stiv. Skuldrene likeså. Jeg fikk et smerteanfall i nakken i går, kunne minne om "eksplosjonene" i brystbenet. Denne gikk oppover på hver side av halsen, og opp i hodet. Har aldri kjent maken!!!!! Det varte ca et kvarter, og etterpå var jeg "vanlig øm". Jeg har også smerter i knær og hofter som kommer og går. Hva slag undersøkelse bør legen min sende meg til? Jeg har en kusine med fibromyalgi og narkolepsi, og min sønn har ADHD. Kan noe av dette ha sammenheng?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6150-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege

Til fredag ang smerter

Dine nakkesmerter høres ut til å være av typen stress eller spenningspreg. Årsaken er mange og ofte er problemet sammensatt. Vi vet at hodepine, svært ømme muskulære punkter i skuldre/nakkeområdet og dels utstrålende smerter og prikking i fingre er ganske vanlige symptomer.

Jeg ser ingen direkte sammenheng med ADHD eller de øvrige nevnte sykdommer.

Hvis ytterligere undersøkelser skal gjøres i ditt tilfelle kunne det være muskel- og nerveledningsundersøkelser, eventuelt i samråd med nevrolog. Du får diskutere dette med legen din i første omgang!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6150-smerter/#findComment-32092
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...