Gå til innhold

Hjernesvulst?

Anbefalte innlegg

Gjest bumblebee

Hva er egentlig tegn på hjernesvulst. Jeg har vært svimmel i 3 uker nå. Det forsvant i 4 dager, men så kom det tilbake igjen. Det føles som et trykk i hele hodet, og jeg får av og til hodepine. Jeg føler meg veldig stiv i nakken, men kan det føre til at man er svimmel så lenge?

Jeg er ikke kvalm eller noe slik.

Jeg var hos legen og spurte hva det kunne være, men han mente at det sikkert bare var noe forbigående, og at det ikke var vits i å sette i gang noen store undersøkelser ennå.

Håper noen her kan berolige meg!

Bumblebee (19)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6153-hjernesvulst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er minst 1000 forskjellige ufarlige ting som kan gi de symptomene som du beskriver, og så tenker du på hjernesvulst! Det er det absulutt MINST sannsynlige! Slapp av! Virus f.eks. kan gi svimmelhet i lengre tid uten at det er farlig. Anspenthet i nakke/skuldre kan hemme blodsirkulasjonen til hodet og gi svimmelhet. Synsproblemer kan gjøre deg svimmel. Ørebetennelse likeså. Jeg synes du skal gjøre som legen har sagt - se det litt an og gå tilbake til legen hvis det ikke gir seg etter en ukes tid!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6153-hjernesvulst/#findComment-31942
Del på andre sider

Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege

Til bumblebee ang hjernesvulst?

Hjernesvulst kan gi mange forskjellige symptomer. Det avhenger bl.a.av hvor svulsten sitter, hvor stor den er og hva den eventuelt trykker på av hjenevev.

Symptomer kan være svimmelhet, synsforstyrrelser, tretthet, søvnvansker, hodepine, oppkast/brekninger, øresus, personlighetsforandringer, endret lukt/smak for å nevne noe. Flere av disse symptomene kan da opptre samtidig.

Utifra det du beskriver tror jeg ikke du har noen grunn til bekymring, men plager som vedvarer i uker uten forklarlig årsak bør som regel undersøkes nærmere.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6153-hjernesvulst/#findComment-32095
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...