Gå til innhold

Sterke kynnere, håper på raskt svar..

Anbefalte innlegg

Gjest Gravid i uke 16

Jeg har den siste tiden hatt en del kynnere i tilknytning mens jeg er på jobb. De har liksom bare blitt verre, og i dag kunne jeg telle hele 5 kynnere på en halvtime!! De varer flere minutter, kanskje er de så langvarige, at mange av disse henger sammen til en eneste lang kynner.

Jeg er 16 fullgåtte svangerskapsuker!

Jeg har barn fra før, og vet at jeg hadde kynnere da også, men IKKE SÅ HYPPIGE SÅ TIDLIG i svangerskapet, og de gjorde ei heller vondt!

Nå gjør kynnerne vondt! Det gjør vondt i selve magen, veksler mellom å kjennes ut som hold, eller sting, og mellom å føles bare regelrett "dårlig" i magen, at jeg føler jeg må på do ved kynnerne. Det gjør vondt i hele magen.

Jeg har to dager fri på jobb denne uke, og lurer på om jeg vil virke masete ved å ringe legen og forhøre meg? Jeg har en veldig hektisk jobb med lange dager, og får nødigst tatt fri i jobbtiden.

Nå er problemet det at jeg sikkert ikke kommer til å ha så særlige kynnere ved fridagene mine, for da slapper jeg mer av, i motsetning til på jobben. Vil det høres forferdelig dumt ut å ringe legen dersom kynnerne ikke er ekstreme den dagen jeg ringer? jeg vil ikke virke som jeg forsøker å skulke unna noe, men er regelrett livredd for at fødselen skal sette i gang, som sagt, jeg er bare 16 fullgåtte uker, og jeg vil ikke miste babyen min!

Har ellers vært hos jordmor før helgen og sjekket at fosterlyd er OK. Hun bad meg ringe lege dersom kynnerne ble hyppigere. Det var de i dag.

Men hvor mye er vanlig, og hvor mye skal man tørre "mase"?

Vennlig hilsen usikker gravid kvinne.

Fortsetter under...

Gjest Pathos

Jeg synes du absolutt skulle ringe legen. Det virker som om du trenger å ta det med ro en stund. Du sier jo selv at kynnerne avtar når du tar det rolig. Ta det som et tegn på at du trenger en liten sykemelding slik at både du og barnet får litt ro.

Har akkurat vært innlagt med kraftige kynnere/rier. Er i uke 25. Jeg har fått beskjed om at regelmessige, vonde tak skal tas alvorlig og om dette dukker opp igjen, så blir jeg lagt inn igjen. Om kynnerne ikke er regelmessige så er det vel ikke så farlig da?

Men en ting er sikkert: Er du urolig så ta en prat med legen din.

Lykke til..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...