Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Selv om jeg har fått bekreftet at jeg er gravid med høy hcg, og at blødningene kan komme av fragmin sprøytene, så klarer jeg ikke helt å slappe av...

Så jeg ringte min gynekolog som har henvist meg til ivf, og som jeg har brukt siden jeg var 16 år. Spurte om jeg kunne få en time for å sjekke om alt så bra ut. Og da spurte hun om jeg hadde henvisning. Jammen sier jeg, det var jo henne som henviste meg til ivf. Jeg måtte ringe senere, så skulle hun høre med legen. Når jeg ringte tilbake fikk jeg til svar at jeg fikk ringe fastlegen min og få henvisning til Tønsberg sykehus. For hun hadde ikke kapasitet... Ble litt satt ut da. (Hvorfor kunne ikke hun sende den, hun som har hele historien min?)

Så ringte jeg fastlegen min da, og ble satt over til legen. Han syntes det var helt merkelig at hun ikke kunne ta meg inn til tidlig ultralyd! Og da han spurte hvem som hadde henvist meg til riksen for ivf, ble jeg nesten flau da jeg sa det var henne... Men han var veldig forståelsesfull, og skulle selvfølgelig sende en henvisning med en gang.

Jeg har hatt 3 utskrapninger etter å ha abortert i 3 mnd. Og på forrige ivf ble jeg også gravid, men begynte å blø etter noen dager. Så for meg er det viktig med god oppfølging nå. Og selv om mine små blødninger kan komme av fragmin sprøytene er jeg nærvøs!

Jeg vurderer nå å bytte gynokolog. Neste gang jeg trenger time skal jeg fortelle at vist ikke hun kan gi meg oppfølging må jeg skifte lege.

Er jeg urimelig syntes dere? (Måtte bare få litt ut av systemet)

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62023-frustrert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, Becca72, du er bare kjempenervøs, og da blir man ofte litt frustret hvis man ikke får hjelp med en gang. Tror nok det går bra med deg denne gangen, men forstår at du tenker på blødningene og ikke klarer å roe ned før du vet noe helt sikkert.

Ville bare gi deg en liten hilsen og si at jeg håper alt går bra med deg.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62023-frustrert/#findComment-270912
Del på andre sider

Skjønner godt at du er frustrert, becca - og det har du all grunn til også. Når du er pasient hos denne gynekologen og hun kjenner deg og historien din best av alle, burde hun være den første til å forstå.

Klart hun burde tatt deg inn, og hun burde gjort det raskt også. Dette med å sende deg til fastlegen for henvisning er bare tull! Når du i utgangspunktet er henvist til henne, og dette henger sammen med hennes fagfelt, burde hun se at dette er hennes ansvarsområde. Men en del leger har en lei tendens til å skyve ansvar over på hverandre (kanskje særlig når det nærmer seg ferie?)

Jeg ville likevel ha sett det litt an med å bytte gynekolog, det kan være vanskelig å finne en som både er flink og forståelsesfull - men du kan jo forhøre deg litt, kanskje?

Og hvis målet er å få tatt en UL raskt, og dersom prisen ikke er avgjørende, finnes det jo en del private man kan gå til, litt avhengig av hvor du bor. (Man har jo ikke "fast-gynekolog", så du kan jo gå til annen denne gangen dersom det passer deg bedre!!)

Jeg skjønner at du har det forferdelig, becca, og jeg føler sånn med deg. Håper at dagene går fort, at blødningene gir seg, og at du så snart som mulig kommer til UL og får se en liten peanøtt med hjerte!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62023-frustrert/#findComment-271325
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...