Gjest hjelp meg Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Huff... er det jeg som er ute å kjøre nå? La meg forklare min situasjon... Jeg er sammen med verdens nydeligste mann. Han er snill, omtenksom, hjelpsom når han vil, flink med de 2 barna vi har, og han jobber og forsørger oss alle. Vi skal gifte oss om en mnds tid. Vi elsker hverandre svært høyt. Men i dag fikk jeg endelig bekreftet noe som jeg har hatt en sterk mistanke om lenge, men som jeg aldri har hatt noe håndfast bevis på. Min kjære sitter med masse gjeld... Jeg har spurt og gravet om emnet, og tatt det opp med han utallige ganger, når det har dukket opp gjeldsbrev og slike ting. Men han har alltid en unnskyldning, og sier det enten er en feil, eller så skal han ordne opp i det, eller så har det allerede blitt ordnet med, så det snart skulle være ute av verden. Til tross for at han har forsikret meg gang på gang at det ikke er noen fare, har det likevel vært veldig merkelig, du vet sånne små ting som innimellom minner deg på denne vonde magefølelsen som aldri vil bort, men som du vet det ligger noe i. Men jeg ville overse det. Jeg elsker han jo tross alt. Men så var det disse småtingene da... Da vi så på hus for en stund tilbake, fikk han ikke lån, til tross for meget god lønn. Det var en sak som stoppet det. Og han har aldri eiet noe i sitt liv. Ikke hus/leilighet, bil, heller ikke mobiltelefonen står på han selv. Dessuten var det rart at så mange tok feil, av disse brevene som poppet ned i postkassa nå og da. Men neida, han hadde ikke noen gjeld han. Nå _vet_ jeg at jeg hadde rett hele tiden. Han har masse gjeld. Men han har ikke innrømmet det ovenfor meg. Ikke engang når jeg har spurt direkte om det. Så hvorfor gjør han dette? Og hvorfor har han ikke sagt noe før? Er han redd for min reaksjon? Vi skal tross alt gifte oss? Eller...? Det værste er ikke all gjelden...Men at han har løyet for meg. Ærlighet er enormt viktig i et forhold. Og jeg tenker på barna også... De trenger foreldre som stoler og er trygge på hverandre. Hva gjør jeg? Jeg vil nødig gå i fra han. Men jeg skal ta det opp med han i kveld, og denne gangen vet jeg hva jeg snakker om. Og jeg skal si at legger han ikke ALT på bordet nå, så er det slutt... Er det rett? Håper på svar snarest! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62033-n%C3%A5r-den-kommende-mann-har-l%C3%B8yet-om-sin-%C3%B8konomiske-situasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest utsette bryllupet Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Det er himmelvid forskjell mellom å gjøre det slutt og å utsette bryllupet til dette er i orden / alt er fremme i lyset. Jeg synes ikke du skal gifte deg med ham nå, både fordi han faktisk har løyet for deg i lang tid, og fordi dere som ektefefller må ha en helt annen form for felles økonomi, og det krever mer enn en måned å få alt dette på bordet og klarhet i hva slags forpliktelser han har. Så snakk med ham, si du vil utsette bryllupet til alt dette er helt fremme i lyset, dere sammen har snakket med noen som kan hjelpe dere med å få oversikt og klarhet osv. Og kanskje vil det vise seg at han aldri vil få et fornuftig forhold til økonomi, i såfall må du ta det derfra (da må han behandles som en tørrlagt alkoholiker, ikke i forhold til alkohol men til økonomi. Min fetter har det slik, hans kone har all kontroll med pengene, han får litt "lommepenger" men ellers er det hun som styrer alt, også hans lønn. Det er eneste måten de kan få det til på, hvis ikke setter han alt over styr. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62033-n%C3%A5r-den-kommende-mann-har-l%C3%B8yet-om-sin-%C3%B8konomiske-situasjon/#findComment-270933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest been there Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Kjenner meg vel egentlig litt igjen her. Med mannen din mener jeg. Har selv havnet i litt uheldige situasjoner noen ganger fordi jeg ikke sier ifra med en gang, men heldigvis har det gått bra takket være en fornuftig/forståelsesfull kone. Slik ser jeg for meg mannen din sin tankegang. Med en gang han traff deg var det ikke noen grunn til å fortelle deg om hvor forgjeldet han var, det var jo ikke sikkert forholdet ble til noe. Man begynner ikke akkurat en første "date" med "du jeg er helt nedsylta i gjeld- bare så du vet det". Så har han vel falt pladask og du har kanskje fokusert på at du trenger økonomisk sikkerhet/ryddige forhold etc. og da har han har tenkt at kommer hans situasjon ut så ryker forholdet og det vil han i hvert fall ikke. Så har han vel tenkt at han skal ta det opp med deg, han må bare forberede seg litt først og manne seg opp. Og så utsetter problemet fordi den riktige dagen aldri kommer …… Sett deg ned med ham og krev å få alle kort på bordet, ikke bli sint (kanskje ikke så lett – men da får han enda større problemer med å ta opp ting i fremtiden), ikke true med å gå fra ham (med mindre du mener det), prøv å beholde roen, men jeg skjønner at du er skuffet over at han ikke har fortalt det før. Men når er egentlig riktig tid til å ta opp slikt ?. Han vil bli utrolig takknemlig for at du tar det opp, og er han litt smart så benytter han sjansen til å legge alle kort på bordet. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62033-n%C3%A5r-den-kommende-mann-har-l%C3%B8yet-om-sin-%C3%B8konomiske-situasjon/#findComment-270943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest poi Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Vis at du er glad i ham, og at du ikke vil gå fra ham, men at du nå er helt avhengig av at alle kort kommer på bordet. Og helst utsett bryllupet, selv om det virker dramatisk er jeg enig med den andre som skriver her at dette er et dårlig utgangspunkt for bryllup akkurat nå. Vent med bryllupet til dere over en litt lenger peiode har hatt full kontroll og åpenhet om økonomien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62033-n%C3%A5r-den-kommende-mann-har-l%C3%B8yet-om-sin-%C3%B8konomiske-situasjon/#findComment-270951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ppunkyB Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Kjenner meg vel egentlig litt igjen her. Med mannen din mener jeg. Har selv havnet i litt uheldige situasjoner noen ganger fordi jeg ikke sier ifra med en gang, men heldigvis har det gått bra takket være en fornuftig/forståelsesfull kone. Slik ser jeg for meg mannen din sin tankegang. Med en gang han traff deg var det ikke noen grunn til å fortelle deg om hvor forgjeldet han var, det var jo ikke sikkert forholdet ble til noe. Man begynner ikke akkurat en første "date" med "du jeg er helt nedsylta i gjeld- bare så du vet det". Så har han vel falt pladask og du har kanskje fokusert på at du trenger økonomisk sikkerhet/ryddige forhold etc. og da har han har tenkt at kommer hans situasjon ut så ryker forholdet og det vil han i hvert fall ikke. Så har han vel tenkt at han skal ta det opp med deg, han må bare forberede seg litt først og manne seg opp. Og så utsetter problemet fordi den riktige dagen aldri kommer …… Sett deg ned med ham og krev å få alle kort på bordet, ikke bli sint (kanskje ikke så lett – men da får han enda større problemer med å ta opp ting i fremtiden), ikke true med å gå fra ham (med mindre du mener det), prøv å beholde roen, men jeg skjønner at du er skuffet over at han ikke har fortalt det før. Men når er egentlig riktig tid til å ta opp slikt ?. Han vil bli utrolig takknemlig for at du tar det opp, og er han litt smart så benytter han sjansen til å legge alle kort på bordet. Lykke til Hadde jeg vært den kommende fruen så hadde jeg vel vært mest skuffet over at han ikke sier sannheten. Man trenger ikke akkurat utbrodere alt på første date - men heller ikke vente til etter at man har giftet seg. Det har vel med alle problemer som kan dukke opp - man må spille med åpne kort. Fortielse fører som regel bare til enda mer problemer. Jeg hade villet følt meg litt såret over at min partner ikke stoler på meg. Det er vel viktig som du sier at hun må ta opp dette på en rolig måte - ikke skjelle han ut eller anklage han. Gifter hun seg med denne fyren risikerer hun vel også å bli medskyldig ? Uansett hadde jeg villet utsette bryllupet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62033-n%C3%A5r-den-kommende-mann-har-l%C3%B8yet-om-sin-%C3%B8konomiske-situasjon/#findComment-270953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Gjeld er ikke så farlig. Det er misligholdt gjeld som er farlig. Når han åpenbart lyver om tingenes tilstand er det nok fordi alt ikke er som det skal. Det kan være risikolfyllt å gifte seg med en tidsinnstillt gjeldsbombe. Jeg skulle anta at han er livredd for at sannheten om hans økonomiske tilstand skal bli kjent og at han tror at han skal klare dette bare han får litt tid på seg. Jeg er sikker på at dersom du tar dette på en skikkelig og real måte, ber han legge alle kort på bordet for forholdets, deg og barnas skyld så vil du ta en byrde fra ham som han går og bærer på og forholdet vil tjene på det. Husk at det han har av gjeld fordamper ikke og den er sikkert større enn noen kunne tro Renter går på hele tiden. Den kommer til å hefte ved ham til den er gjort opp. Derfor er det viktig at dere snakker med kreditorene og kommer til avtaler han kan overholde. Jeg synes du skal gifte deg slik som avtalt, men med en slik mann ville jeg dele alt, bortsett fra mitt eget særeie. Så la en grundig fundert ektepakt være en av pillarene som trygger deg i samlivet dere skal innlede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62033-n%C3%A5r-den-kommende-mann-har-l%C3%B8yet-om-sin-%C3%B8konomiske-situasjon/#findComment-271144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Jøje meg. Elsker eller ikke, den fyren hadde ikke jeg gått hen og giftet meg med. Han lyver jo så det renner av han !! Og når han først har løyet om noe så alvorlig som det, så er det brutt en grense - hva annet har han løyet om? Og hva mer vil han lyve om og skjule for deg i fremtiden? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62033-n%C3%A5r-den-kommende-mann-har-l%C3%B8yet-om-sin-%C3%B8konomiske-situasjon/#findComment-273572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.