Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hva er vaginisme eller noe sånt? og hva kommer det av??

jeg har skrevet innlegg tidligere her om mitt elendige sexliv med typen (eller egentlig er det ikke så elendig..kan jo ha det kos uten sex *s* )

men: før hver gang han skulle trenge inn i meg var det UMULIG..det går ikke..jeg strammer igjen som bare pokker! å det lurer jeg på er om dette kansje er vaginisme eller noe sånt? (det meste han får inn er 2 fingrer) :(

Så nå de siste gangene vi skal prøve så bli penis slapp akuratt i det han skal komme nn i meg! før når vi prøvde måtte han runke for seg sjøl for å få den stiv!

Dette er egentlig et stort problem..er redd det aldri går!

Kan jo også nevne at jeg ble forsøkt voldtatt for noen år tilbake og lurer på om dette kanskje ligger å lurer litt i bakhodet uten at jeg vet det i det han legger seg over meg....

mye spørsmål dette her!!

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62068-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Det er ikke enkelt å vite om det er vaginisme eller om det er at du fortsatt har jomfruhinna intakt som gjør at dere har problemer med å gjennomføre et samleie. Det vil en lege eller en gynekolog kunne svare på ved undersøkelse av deg.

Er det vaginisme, kan årsaken være at du har opplevd overgrep. Vaginisme behandles vanligivs av en psykolog som driver kognitiv terapi. Fastlegen din vil kunne finne og henvise til evt. behandler for deg. Du kan også hjelpe på selv om du lærer deg å få kontroll over musklene rundt skjeden, de såkalte PC-musklene. Om du leter bakover på DOL har jeg og andre gitt oppskriften for hvordan du bruker teknikker ved å kniper og slippe løs musklene for å få bedre kontroll.

Er det jomfruhinna som er så gjenstridig, kan et lite snitt hos legen løse problemet. Du kan også hjelpe til med å åpne jomfuhinna selv. Bruk rikelig med glidemiddel og fingrene dine. Gjør det selv-prinsippet har den fordelen at du selv har kontrollen og kan avslutte når det gjør for vondt. Så kan du fortsette med å tøye ut hinna når "vondten" har gått over. Da slipper også kjæresten din følelsen av å gjøre deg vondt med det redskapet som er ment å bare gjøre godt.

Det at han får nedtur og problemer med stå, er helt naturlig dersom dere ikke har fått til noen ganger. Det siste han ønsker er vel at det skal gjøre vondt for deg. Når det gjør det er det en naturlig refleks at ikke han heller klarer å nyte og at penis faller. Det vil ganske sikkert løse seg når dere har fått det til og begge har opplevd at samleiet er deilig, ikke vondt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62068-hjelp/#findComment-272310
Del på andre sider

Det er ikke enkelt å vite om det er vaginisme eller om det er at du fortsatt har jomfruhinna intakt som gjør at dere har problemer med å gjennomføre et samleie. Det vil en lege eller en gynekolog kunne svare på ved undersøkelse av deg.

Er det vaginisme, kan årsaken være at du har opplevd overgrep. Vaginisme behandles vanligivs av en psykolog som driver kognitiv terapi. Fastlegen din vil kunne finne og henvise til evt. behandler for deg. Du kan også hjelpe på selv om du lærer deg å få kontroll over musklene rundt skjeden, de såkalte PC-musklene. Om du leter bakover på DOL har jeg og andre gitt oppskriften for hvordan du bruker teknikker ved å kniper og slippe løs musklene for å få bedre kontroll.

Er det jomfruhinna som er så gjenstridig, kan et lite snitt hos legen løse problemet. Du kan også hjelpe til med å åpne jomfuhinna selv. Bruk rikelig med glidemiddel og fingrene dine. Gjør det selv-prinsippet har den fordelen at du selv har kontrollen og kan avslutte når det gjør for vondt. Så kan du fortsette med å tøye ut hinna når "vondten" har gått over. Da slipper også kjæresten din følelsen av å gjøre deg vondt med det redskapet som er ment å bare gjøre godt.

Det at han får nedtur og problemer med stå, er helt naturlig dersom dere ikke har fått til noen ganger. Det siste han ønsker er vel at det skal gjøre vondt for deg. Når det gjør det er det en naturlig refleks at ikke han heller klarer å nyte og at penis faller. Det vil ganske sikkert løse seg når dere har fått det til og begge har opplevd at samleiet er deilig, ikke vondt.

Lykke til!

tusen takk for svar:) det hørtest litt skummelt ut!

jeg har jo vært i et fast forhold før i 7 mnd med sex ganske ofte så jeg forstår ikke hvorfor det skal være jomfruhinnen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62068-hjelp/#findComment-272731
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...