Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men har vi bestemt oss for å gå fra hverandre. Dette er nå helt bestemt, så det er visst ingen vei tilbake.

Er det noen som kan være så snill og svare meg på hva jeg skal gjøre nå. Hvordan går jeg frem for å få støtte, bidrag osv. Vi har en gutt på 2 år som jeg skal ha foreldreansvaret for. Jeg får litt i overgangsstønad vet jeg, men hvor fort kan man begynne å få disse pengene? Vil jeg få dekt noe av barnehageplassen? Jeg tjener ca. 210 000 i året.

Håper noen kan være så snill å svare meg for jeg vet ikke hvilken ende jeg skal begynne i. Han skal bo i huset, så jeg må flytte. Vi bygde for et år siden så jeg har ikke råd til å ha det.

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62124-n%C3%A5-blir-jeg-alenemor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med trygdekontoret. Du får en ekstra barnetrygd og et ekstra småbarnstillegg...dette skal ordes relativ fort, men kommer så klart ann på hvor lenge det er til neste mnd utbetaling.

Er dere gift?...Isåfall tar ting lenger tid å ordne, pga man må vente på seprasjons papirer osv osv.

Du bør regne litt på om det vil lønne seg for deg å ta overgangsstønad. Tror det er sånn at hvis man mottar dette, så trekker de noe av bidraget fra far...er iallefall sånn hvis man mottar full overgangsstønad.

Mulig trygdekontoret vil dekke noen av barnehagen, men regner med at det går på satser, så best å snakke med de.

Gå inn på trygdeforum og finn linker der....mye der om stønader ogsånn til alenemødre.

Lykke til:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...