Tramse Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Etter ett år med opphold fra "baby-maset" og optimistiske forsøk på å klare det sev, har vi nå innsett at vi må igjennom prøverør. Vår diagnose er dårlig sædkvalitet - for få antall. Vi var aktive for 2-3 år siden hos en kvinnelig lege i Oslo. Gikk igjennom tablettkurer og sprøyter, til ingen nytte. Jeg skjønte aldri hvorfor jeg måtte ta alt dette når problemet var hos samboeren(?) Men det jeg lurer på nå er om jeg skal bytte lege. Eventuelt bruke Røde Kors Klinikken. Dette for å få en "ny" start med nye leger - ny ideer osv. Og så vil jeg ta forsøkene her i Norge pga jobb. Den gamle legen kan vel sende over min journal til dem så jeg slipper å undersøkes helt på nytt igjen...? Vi kan angre på at vi ventet ett år med tanke på pris... Men kan noen forklare for meg hvordan dette er nå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62157-kommer-ikke-unna-pr%C3%B8ver%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
khalana Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Heisann Tramse! Er det priser og hvordan man skal betale du lurer på så er alt jeg kan fortelle deg at det er bestemt at vi skal betale 18.000 for ett eller opptil tre forsøk.Da skal 15.000kr.dekke medisiner og utstyr og 3000kr gå til avdelingen som utfører forsøket.Men det er ikke komt i gang ennå,da folkene på stortinget har gått på ferie og informasjonen ikke er helt på topp...bombe det da.. Håper det hjalp litt i hvertfall. Ønsker deg/dere uansett lykke til med forsøket deres! Da skal dere sikkert ta ICSI,det samme som meg og min samboer.Jeg ruger nå på 5.dagen og skal ta blodprøve på mandag:)Det er vårt 1.forsøk og det er utrooolig spennende. Lykke til! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62157-kommer-ikke-unna-pr%C3%B8ver%C3%B8r/#findComment-271543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sats Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Hei på deg, Tramse! Det er som Khalana skriver, 18000,- for tre forsøk som dekker medisinering og selve forsøket. Vet ikke om det blir dyrere for dere som må ha icsi (mikroinjeksjon pga nedsatt sædkvalitet), men det kan ikke være store forskjellen. Selv har vi hatt 3 behandlinger med icsi, fordi min mann har nedsatt sædkvalitet. Vi har hatt 1 offentlig forsøk og 2 private, og det har resultert i en graviditet (men abort senere). Min mann har fått konstantert 8 millioner sædceller pr ml eller noen i den duren. Og det er hans beste måling. 20 millioner er i grenseland for hva en bør ha for å klare det selv. Min kjære har kuttet ut kaffen (mye av den iallefall) og vi har også gått til fotsoneterapeut. Lykke til med forsøket utpå høsten. Mange hilsener fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62157-kommer-ikke-unna-pr%C3%B8ver%C3%B8r/#findComment-271558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.