Gjest dango Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Har en samboer som jeg har bodd sammen med et par år nå.Det har vært to gode,men også to vonde år på mange måter.Han har brukt vold mot meg gjentatte ganger.Han er ustabil i humøret,og jeg har lært meg å "leve" med det.Stort sett er han snill,og hverdagen er grå og kjedelig.Vi har aldri noe sosialt sammen lengre,sitter aldri å gjør noe sosialt sammen mer.Har prøvd å ta dette opp gjentatte ganger med ham,men det virker ikke som han engasjerer seg i det.Vårt seksualliv er også preget av dette,og vi har sex svært sjelden,og når vi har det er det bare en handling,ikke elskov. Jeg traff så en annen for noen mnd siden.Har blitt inderlig glad i han.Det var ikke den store forelskelsen med en gang,men etter hvert som tiden har gått har jeg bare fått mer og mer følelser for han.Han er 6 år yngre enn meg og er enslig.Han er en ordentlig mann med jobb og leilighet og allsidige interesser.Vi deler mye felles.jeg treffer han et par ganger i uken,og da elsker vi og snakker sammen.hadde det ikke vært for han,vet jeg ikke om jeg hadde vært der jeg er idag.jeg har fått tilbake humøret og selvtilliten på livet igjen.han er en god person.Han og jeg har lyst til å flytte sammen.Men jeg vet at samboeren min kommer til å bli gal av det,er redd han baker meg opp eller straffer meg på andre måter.dette er vanskelig,og det sliter på meg hver dag.det eneste som holder meg oppe er han jeg har truffet.jeg har barn også.Det er ikke enkelt.Noen som har råd å komme med? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62259-elsker-og-samboer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest carlina Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 jeg har tenkt litt på innlegget ditt, og kan ikke fatte at du en gang tenker deg om to ganger med å forlate din nåværende..Syns ikke det er spesielt lurt av deg å flytte sammen med den nye med en gang,du bør prøve deg på dine egne ben å jobbe opp styrke og selvtillit.Jeg forsto det sånn av innlegget ditt at du har barn? det må være din beste grunn til at du ikke lærer deg og leve med vold...tenk på barna dine!Siden du er i den situasjonen du er, bør du bruke det offentlige aktivt under prossesen politi,trygdekontor osv.Frigjør deg og kom deg på fote igjenn er mitt råd til deg!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62259-elsker-og-samboer/#findComment-272024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Simfa Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Vær alene en stund og bygg deg opp et liv for deg selv,du skal se at du får mye igjen for det om et par år. Klem:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62259-elsker-og-samboer/#findComment-272089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Du skylder barna dine å høre på meg nå! Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 1.Kontakt en sosionom, som har peiling på allskens lover og rettigheter, -i tillegg til- å være en viktig støttespiller. 2.Kontakt advokat, som kan hjelpe deg med innbodeling etc. Gjerne en kvinnelig. 3.Lat som ingen ting hjemme, så ikke mannen din fatter mistanke og slår og driver på igjen. 4.Allier deg med store, sterke karer (brødre, fettere, kamerater av din nye flamme, etc) som kan flytte ut tingene dine mens mannen din er på jobb. 5. Hvis det er din leilighet, skift låsen mens han er på jobb. 6. Anmeld alle nye voldshandlinger/forsøk og trusler fra nå av, og STÅ VED ANMELDELSEN. 7.Flykt til et krisesenter om nødvendig, de er profesjonelle og forstår bedre enn slekt og venner (hvis du skulle ha noen venner igjen etter livet med denne mannen). På krisesenteret kan du også hvile ut; det vil mest sannsynlig bli TØFT fraover NÅR (ikke hvis) du bryter med han!!! 8.KONSENTRER DEG OM BARNA DINE OG DEG SELV - IKKE FLYKT INN I FANGET PÅ EN NY MANN! (Som, for oss, som oftest også er en som slår.) FAEN SÅ EGOISTISK! STÅ PÅ EGNE BEN, BARNA TRENGER DEG!!!!! 9. Få psykologhjelp - ikke bare for det du har vært igjennom med denne mannen, men også for det som er GRUNNEN til at du har holdt ut; gjerne hendelser og relasjoner i barndommen. Dette MÅ du bearbeide for å bryte mønsteret! Hvis ikke vil du alltid finne en ny mann som ikke er god for deg!!!! 10. Bygg opp et nytt liv, kanskje et annet sted, få VENNER, og hold kontakten med disse selv om de neste kjærestene dine fenger deg aldri så mye. Dette burde du ha gjort for lenge siden!!!!! Tenk på hvilket forskrudd menneskesyn barna dine får/har fått/kan få av å vært/bli vitne til dette som har/vil foregå(tt)! Barn er følsomme, og merker at ting ikke er som de skal! Du vil vel ikke ØDELEGGE framtiden til barna dine?? Gjøre en av dem til voldsmann selv, den andre til psykiatrisk pasient?? FOR DET KAN NEMLIG SKJE, HVIS EN VOKSER OPP UNDER SLIKE FORHOLD FOR F...!! SÅ F Å U T F I N G E R N, DAME! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62259-elsker-og-samboer/#findComment-272165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Hei Jeg syns du fikk mange gode råd av personen som undertegnet med Du skylder barna dine å høre på meg nå! Du bør absolutt ikke bli i dette forholdet, men det tror jeg du vet veldig godt selv fra før. Den vanskelige biten er det å faktisk klare å komme seg til det punktet at du bestemmer deg for å klare det. Hvordan du skal klare det ...? Du kan ta kontakt med politiet og be de skrive ned litt om din situasjon. Det gjorde jeg etter at faren til sønnen min hadde banket meg med sønnen min til stede. Da fikk jeg til en avtale med de om at de skulle rykke ut hit med en gang hvis jeg slo nummeret dems, uten at jeg skulle behøve å si noe engang. Det viktigste for deg og ungene dine nå, er at du får kommet deg bort fra han, og det så fort som mulig. Ta kontakt med krisesenter - de er der for å hjelpe deg og andre i lignende situasjoner. det er en tøff ting å gjøre det her, men jeg syns du skylder både deg selv og barna dine det. Ingen - jeg gjentar INGEN, fortjener å bli slått!! Har du venner som du kan snakke med om det vonde? I så fall, ta i mot den hjelpa du kan få. Og så ville jeg nok råde deg til å ikke hoppe rett inn i et nytt forhold med en gang, det blir sjelden det beste. Ta opp kontakt med venner du eventuelt har mista etter dette forholdet. For jeg vet veldig godt ut fra egne erfaringer at man gjerne mister kontakta med vennene etter å ha vært i et sånt forhold. Håper virkelig du hører på personen under her, for der var det veldig mye fornuftig å lese. Og ikke si noen gang at det er umulig å komme seg vekk fra han, for det er helt opp til deg selv. Hvis du bestemmer deg for at du skal komme deg unna han, så gjør du det. Jeg har selv kommet meg unna en som banka meg, selv om jeg var livredd. Og det klarer du også! Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62259-elsker-og-samboer/#findComment-272403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøffelinøff Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 du skriver mange grunner for å forlate ham pga din nye mann, men ikke et argument rettes mot ditt barn. selv har jeg vokst opp med vold i hjemmet- og hadde du visst hvor mye skade en voksen person kan ha for ting som har skjedd i barndommen tror jeg du ville forlatt ham på flekken. alle barn har rett på trygge omgivelser, og du kan aldri representere den tryggheten når du er med en voldelig mann. undersøkelser viser at spesielt guttebarn som vokser opp med en voldelig far i mange tilfeller får sterk forakt for sin mor of andre kvinner og blir selv mishandler. jentebarn i samme situasjon finner seg ofte mishandlere til partnere som voksen. vil du dette skal skje ditt barn? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62259-elsker-og-samboer/#findComment-272580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.