Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Perlemor

Jeg bruker Trisekvens og lurer på om jeg kan utsette blødningen så jeg slipper å få den under min planlagte ferie i august. Jeg har regnet ut at jeg vil få blødning i fem dager av min ferie på ti dager. Jeg blør ikke så mye, men skal bade i basseng og være på tur hvor det kan være problem med å skifte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62275-trisekvens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er mulig å endre syklus med Trisekvens så du utsetter blødningen i flere uker så det passer ned din ferie. Du må ha to brett for å kunne endre syklus. Det kan gjøres på to måter.

1. Når du er ferdig med de 12 blå pillene fra første brettet, fortsetter du med blå tabletter fra andre brettet. Du tar så ekstra blå i så mange dager som du ønsker å utsette blødningen, f.eks. i syv dager hvis du ønsker å utsette blødningen i en uke. Så fortsetter du med de hvite fra første brettet og får som vanlig blødning når du er på de røde.

2. En annen mulighet er å forlenge perioden med hvite tabletter, så du tar ekstra hvite tabletter fra det andre brettet.

Det som fremkaller blødning er at man slutter med hvite tabletter.

Jeg håper du skjønner systemet og ønsker deg en god ferie.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS ikke kast den halvbrukte esken, kanskje du skal endre syklus ved en senere anledning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62275-trisekvens/#findComment-272031
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...