ruksi Skrevet 9. oktober 2000 Del Skrevet 9. oktober 2000 Hei. Jeg er ei jente på 27 som har røkt sigaretter i snart 15 år. I det siste året har jeg vært plaget av sterkt hodepine. Kroppen sier stopp midten av dagen og jeg må legge meg en halv timers tid. I perioder har det vært veldig slitsomt siden jeg har en gutt på 5 år som jeg må ta av meg. Jeg har hatt. øreverk og vondt i halsen, men det er enten på høyre eller venstre siden jeg får smerter. aldri samtidig.Jeg lurer på hvor jeg skal henvende meg for å få et ordentlig helseskjekk der de tar grundig skjekk av lunger , hjernen og øre,hals nese? Jeg vil ta røgn. bilder av hjernen for å se om jeg har kreft? er det mulig? må slikt gå gjennom en vanlig lege eller kan jeg ta kontakt direkte? Jeg er veldig urolig på mange områder. Jeg vil få bekreftet alt for å slappe av. Det er mange tanker og det er det som plager meg mest. Jeg er slapp og sliten. Jeg har stadig hodepine og vondt i øre og hals. Jeg har gitt blodprøver mange ganger, men alt virket bra, så det må jo feile meg noe siden jeg har det slikt? Please svar meg på dette. Jeg har håp på at jeg får et svar som tilfredsstiller meg og min helse. Hva gjør man får å se om en har kreft? slike tanker sliter på min psykiske tilstand. Ruksi ruksi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6229-kreft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cookie Skrevet 9. oktober 2000 Del Skrevet 9. oktober 2000 Hei Kjenner meg godt igjen her..jeg er 28 år og har vært overbevist lenge om at jeg hadde kreft eller svulst på hjernen. Hadde sterk hodepine og var svimmel og sliten. Gikk fra å sove 5-6 time rtil å sove 11-12 pr natt...var helt utkjørt og bare gråt. Viste seg å være en kombinasjon av stiv nakke og at jeg var utbrent etter mye jobb. Har snakka mye med min lege om min kreftangst og han er kjempefin på det. Sjekker meg nøye og forklarer hvor skjeldent det er at mennesker i vår alder får dette...det hjelper en stund. Jeg har vært lenge sykemeldt og merker at energien kommer tilbake...og med den forsvinner hodepinen og angsten... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6229-kreft/#findComment-31938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruksi Skrevet 9. oktober 2000 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2000 Hei Kjenner meg godt igjen her..jeg er 28 år og har vært overbevist lenge om at jeg hadde kreft eller svulst på hjernen. Hadde sterk hodepine og var svimmel og sliten. Gikk fra å sove 5-6 time rtil å sove 11-12 pr natt...var helt utkjørt og bare gråt. Viste seg å være en kombinasjon av stiv nakke og at jeg var utbrent etter mye jobb. Har snakka mye med min lege om min kreftangst og han er kjempefin på det. Sjekker meg nøye og forklarer hvor skjeldent det er at mennesker i vår alder får dette...det hjelper en stund. Jeg har vært lenge sykemeldt og merker at energien kommer tilbake...og med den forsvinner hodepinen og angsten... takk for oppmerksomheten. Problemet mitt er at jeg har en såååååå dårlig lege og orker ikke tanken på å sitte foran han og forklare situasjonen. Jeg vil få bekreftet hva som feiler meg og jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg. Jeg vil prøve å slutte å røyke. Kreftangsten er jævlig å gå med. Det sies at man sliter seg ut psykisk å!!! Jeg vil bare få bekreftet min helsetilstand. Det er det som beskymrer meg mest. Jeg har fått meg ny jobb som jeg trives veldig godt med og vil så gjerne fortsette, men jeg vil ikke fungere sosialt hvis det fortsetter slikt? Jeg vil få bekrefte alt med meg. Ruksi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6229-kreft/#findComment-31945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cookie Skrevet 9. oktober 2000 Del Skrevet 9. oktober 2000 takk for oppmerksomheten. Problemet mitt er at jeg har en såååååå dårlig lege og orker ikke tanken på å sitte foran han og forklare situasjonen. Jeg vil få bekreftet hva som feiler meg og jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg. Jeg vil prøve å slutte å røyke. Kreftangsten er jævlig å gå med. Det sies at man sliter seg ut psykisk å!!! Jeg vil bare få bekreftet min helsetilstand. Det er det som beskymrer meg mest. Jeg har fått meg ny jobb som jeg trives veldig godt med og vil så gjerne fortsette, men jeg vil ikke fungere sosialt hvis det fortsetter slikt? Jeg vil få bekrefte alt med meg. Ruksi Da sier du det som det er..jeg hadde besmt meg på forhånd at jeg SKULLE si det. Jeg hadde en klump i halsen som jeg var livredd for...da jeg skulle si hva jeg hadde sånn panikk for begynte jeg å gråte og han tok det skikkelig på alvor. Henta inn lege nummer to som kunne bekrefte det jeg sa....de tok seg god tid begge to til å forklare for meg. Satte stor pris på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6229-kreft/#findComment-31949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 9. oktober 2000 Del Skrevet 9. oktober 2000 Kjære ruksi ! Jeg synes absolutt at du bør drøfte dette gjennom med din faste lege. Det høres ut som om du kanskje skulle overveie å få ny legekontakt ?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6229-kreft/#findComment-31950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruksi Skrevet 9. oktober 2000 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2000 takk for oppmerksomheten. Problemet mitt er at jeg har en såååååå dårlig lege og orker ikke tanken på å sitte foran han og forklare situasjonen. Jeg vil få bekreftet hva som feiler meg og jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg. Jeg vil prøve å slutte å røyke. Kreftangsten er jævlig å gå med. Det sies at man sliter seg ut psykisk å!!! Jeg vil bare få bekreftet min helsetilstand. Det er det som beskymrer meg mest. Jeg har fått meg ny jobb som jeg trives veldig godt med og vil så gjerne fortsette, men jeg vil ikke fungere sosialt hvis det fortsetter slikt? Jeg vil få bekrefte alt med meg. Ruksi Hei Rolf Salvesen Jeg vil så gjerne vite hva og hvordan man finner ut om en har kreft? Og for et grundig helseskjekk hvilket tester og prøver må jeg ta som er viktige å for å finne ut om jeg er frisk? Ruksi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6229-kreft/#findComment-31952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.